• Anonym (Nattsvart)

Vilken är din största sorg?

Som rubriken lyder, vilken är ditt livs största sorg?
    Eller "top tre" om du så vill.. 

För mig:

Att jag inte kan få barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 22:37
    Har försökt i många år att bli gravid 6-7
    För mig är det en sorg, jag personligen anser inte att 1-2 år av försök är speciellt mastigt. Men man kan såklart inte jämföra känslor.

Om jag också ska lista top tre så kommer mina följande här:

2. Jag har spenderat stora delar av mitt liv i en "dimma" något jag tror är en slags melankoli som jag lärt mig leva med.

3. Att jag inte kan ha ett normalt sexliv pga att jag blivit sexuellt utnyttjad i tonåren av en så kallad pojkvän. Kan inte njuta av sex och känner mig fruktansvärt äcklig. Det förstår mycket i samlivet.

• Svar på tråden Vilken är din största sorg?
  • Anonym

att alla mina vänner dog. en efter en. cancer. sparkade av hästar. dog. brann inne. dog i hjärnblödning. gasa ihjäl sig. blev mosade under lastbil på vägen. infarkter. mord  sjukdomar etc mm,,, mm.,...  alla dog! jag ensam kvar. alla försvann. tyvärr....

• Anonym
    Biiisi skrev 2012-07-17 04:46:52 följande:
    det va inget svar.
  • Anonym

Alla dom där barnen som jag miste.
    Min familj som är så trasig efter min pappas död.
    Att jag efter alla svek inte kan lita på någon

• Anonym (tänker...)

Min största sorg
    1. miste min pappa som 12 åring
    2. miste min farmor
    3. att dom 2 närmsta personerna i mitt liv inte fick chansen att träffa och fick lära känna mina underbara barn, det är min största sorg.

• Anonym

Att min pappa håller på att bli dement vid 68 års ålder. Han har vart sjuk i parkinson i över 20 år så det är rätt väntat tyvärr. Men det är hemskt att stå och se på.

• Lilia

Jag tycker du ska söka hjälp. Du kan mycket väl fungerande sexliv om du får hjälp att bearbeta det du har varit med om. Det finns både KBT, psykodynamisk terapi, Beetende terap, stödsamtal m.m. Det skulle hjälpa mot melankolin också.

• Anonym (Att)

Min farmors död. Saknar henne så mycket.

• Anonym (JE)

Att min pappa inte kommer få träffa vårt barn som ligger i magen. Jag vet hur mycket han längtade och det gör så ont att vi "snubblade på målsnöret" :(

• Anonym (liten)

Min största sorg är att jag inte klarade av att skydda mina barn mot sin egen far. Han har våldtagit och utnyttjat dem sexuellt. Jag misslyckades som mamma för jag kunde inte skydda det finaste jag har. Samtidigt som det aldrig kan vara mitt fel, hans handlingar måste vara hans ansvar men det gnager i mig att jag misslyckats.

Jag saknar fortfarande min morfar och mormor.

Svar på tråden Vilken är din största sorg?