• Anonym (Nattsvart)

Vilken är din största sorg?

Som rubriken lyder, vilken är ditt livs största sorg?
    Eller "top tre" om du så vill.. 

För mig:

Att jag inte kan få barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 22:37
    Har försökt i många år att bli gravid 6-7
    För mig är det en sorg, jag personligen anser inte att 1-2 år av försök är speciellt mastigt. Men man kan såklart inte jämföra känslor.

Om jag också ska lista top tre så kommer mina följande här:

2. Jag har spenderat stora delar av mitt liv i en "dimma" något jag tror är en slags melankoli som jag lärt mig leva med.

3. Att jag inte kan ha ett normalt sexliv pga att jag blivit sexuellt utnyttjad i tonåren av en så kallad pojkvän. Kan inte njuta av sex och känner mig fruktansvärt äcklig. Det förstår mycket i samlivet.

• Svar på tråden Vilken är din största sorg?
  • Milkina cerka

* Att min bio mamma gått bort innan jag fann min biologiska släkt.
    *Att min bio pappa omkom i en trafikolycka mindre än ett halvår innan vi skulle kunnat träffas.
    *Att min A-mamma gick bort så att vi inte fick möjlighet att ha ett "vuxensamtal" om allt som handlar om mitt ursprung.
    Skulle kunnat fortsätta ett tag till, men dessa är nog topp tre.

• Anonym (Minna)

Jag kan inte gradera mina sorger, men den sorg som jag lever mest med nu och som påverkár mitt liv mycket är att jag aldrig kommer kunna skaffa syskon till min dotter. Men jag har ju tack o lov en underbar dotter.....

Jag sörjer att jag bara fick ha min mamma hos mig under 4,5 år...

Jag sörjer att mormor som jag växte upp hos valde att ta sitt liv när jag var 20 år.

• Marzenie o dziecko

Blev "gravid" i början av 2010. Förmodligen en ofostrig graviditet som slutade med en skrapning.

Har inte lyckats bli gravid efter detta.

Att inte vara mamma är min största sorg.

• Anonym

Att mitt barns far har övergett vårt barn.

Att min far övergav mig.

Att min mamma och jag har en dålig relation.

Sociala arvet eller vaddå......

• Anonym

att förlora min lilla son på 10 månader, kommer aldrig att komma över det. någonsin

• Anonym (H)

Samma här, TS. Behandlingarna går inte bra.. Är det helt kört för dig?

• Anonym (Sandra)

Min mormor gick bort i cancer (den va plågsam och långdragen) och efter hon gått bort så bråkade jag med min mamma i telefon och sa : hoppas du dör som mormor Gråter 

Kommer aldrig förlåta mig själv som sa så :(

jag va 16 när jag sa så. inte ett ursäkt, bara ett konstaterande  

• Anonym (min pappa..)

Att min pappa tog livet av sig för snart tre år sen. Han sköt sig med en älgstudsare. Han var världens underbaraste, men alkohol och depression tog över hans liv. Det gör fortfarande så fruktansvärt ont.

Jag har ett barn med min sambo och har alltid velat ha en massa ungar...men min sambo vill ABSOLUT INTE ha fler barn. Jag gråter om nätterna när han sover för att hela min kropp längtar efter ett till barn.

• Nuttis79

Ush jag förstår dig TS hur du känner dig. Iaf till viss del för jag blev inte gravid på 2 år och under den tiden var jag helt förtvivlad många ggr kände att allt var svart att min största dröm skulle gå i uppfyllelse!
    Det var hemskt och varje gång mensen kom så fick man en klump i magen ibland grät man...plötsligt efter 2 år blev jag gravid men jag kan ännu inte tro att det är sant (är i v 15 och tror hela tiden att fostret ska dö eller ngt)

Men under den här tiden då jag trodde att jag var steril då började jag fundera på vad jag skulle göra med mitt liv...först kom dumma tankar på döden för det kändes hemskt å fruktansvärt och som om jag inte ville leva mer. Men sedan började jag fundera på vad jag kunde göra av livet istället.
    Och jag kom fram till att jag älskar ju att resa utomlands så jag tänkte oki men då kan jag ju satsa på att resa. Kanske jobba på en förskola så att man får sitt behov av barn tillgodosett?
    Och så skrev jag ett brev till Stockholms stadsmission att jag ville hjälpa hemlösa att få ett bättre liv. Att hjälpa andra det kände jag att just jag brann för. Men några veckor senare hände det.

Har du något du känner att du verkligen älskar att göra som du kan ägna ditt liv åt? Resor, hemlösa, mobbning, äldre människor, att åka ner till Afrika å volontärarbeta ja man kan ju göra massor.

Hoppas att jag inte gjorde dig ledsen med mitt inlägg att jag blev gravid osv det är ABSOLUT inte meningen att kränka dig å jag vet hur ledsen man blir när "alla andra" blir gravida hela tiden.

Hoppas att du mår bättre snart och hittar din mening med livet! Kram

Svar på tråden Vilken är din största sorg?