Någon mer som fått hydronefros (förstorat njurbäcken) under graviditeten?
Hejsan!
I förra veckan (var då i vecka 27) åkte jag in till sjukhuset för jag hade så in i helvete ont i ryggen rent ut sagt. Där konstaterade de rätt så snabbt att min högra njure var förstorad på grund av att min livmoder täppte till gången mellan njuren och urinblåsan så att urinet inte kom fram som det skulle.
På grund av detta fick jag ett dränage insatt direkt i njuren med en kateter till utsidan för att tömma njuren på urin och som det ser ut nu så kommer jag att behöva ha dränaget insatt under resten av graviditeten och att det tas ut först efter förlossningen.
Någon mer än jag som har detta just nu eller har haft det? Känner mig som värsta freaket med ett dränage och en urinpåse på magen och jag har nog varit i ett chocktillstånd senaste veckan för i onsdags så bara grät och grät och grät jag (antar att chocken började släppa lite då) för att allt kändes så överjävligt. Detta är ju ingenting som man förväntar sig när man planerar att bli gravid direkt.
Det är min första graviditet och all kontakt med andra som har/haft hydronefros skulle vara mycket uppskattat! Ni behöver inte som jag fått ett dränage insatt.
Hoppas att ni finns där ute
Min högra njure hade växt 1,5 cm när dem gjorde ultraljudet, jag hade hydrofrenosen ca 2 veckor. Precis innan hade jag blivit av med mitt gips då jag även bröt foten under graviditeten och var hemma en månad, så ensamheten var ju extremt påtaglig. Usch hoppas du slipper det där snart, när ska du föda?