• Anonym (Skräckslagen)

Kommer jorden gå under?

Nu när nyår närmar sig börjar ångesten krypa i kroppen. Min jul har blivit helt förstörd och jag bara gråter och gråter och gråter. Jag är så rädd för att dö. Jag vet att jag måste någon dag. Men inte nu. Jag är 18år och har hela livet framför mig. Mår så fruktansvärt dåligt och fattar inte hur jag ska ta mig igenom nästa dag. 

Ni som absolut inte tror på att jorden kommer gå under, snälla skriv varför ni inte tror det och vilka teorier ni har om det. Känner att jag verkligen behöver lugna ner mig nu.. :( 

• Svar på tråden Kommer jorden gå under?
  • La Lola
    Anonym (Na-B) skrev 2011-12-24 22:00:52 följande:
    Va?
    Vore intressant att höra dina källor, haha 
    Källor?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

Denna tråden skrämmer mig. En del har gått på trams om att jorden kommer att gå under 2012, en tror att den kanske går under om 1000 år, någon om några hundra år. HALLÅ!? Har ni över huvud taget inte gått i skola? Hur är det ens möjligt att komma på sådana siffror i Sverige 2011? Självklart kan vi inte veta när den går under, men det är rent befängt att tro att den skall göra det inom de tidsintervallen. Sannolikheten är i princip noll. Ni borde verkligen utbilda er bättre. Om det är så här kunskapsnivån ser ut i delar av Sverige så har vi ett seriöst problem!

• Dorian Ertymexx
    Anonym (Skräckslagen) skrev 2011-12-24 21:14:05 följande:
    Nu när nyår närmar sig börjar ångesten krypa i kroppen. Min jul har blivit helt förstörd och jag bara gråter och gråter och gråter. Jag är så rädd för att dö. Jag vet att jag måste någon dag. Men inte nu. Jag är 18år och har hela livet framför mig. Mår så fruktansvärt dåligt och fattar inte hur jag ska ta mig igenom nästa dag. 

Ni som absolut inte tror på att jorden kommer gå under, snälla skriv varför ni inte tror det och vilka teorier ni har om det. Känner att jag verkligen behöver lugna ner mig nu.. :( 

Jorden kommer att gå under. Men det är minst tre miljarder år kvar till dess (och troligen närmare fyra-fem miljarder år), så du behöver liksom inte oroa dig. Glad
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Smulan87 skrev 2011-12-24 21:55:41 följande:
    Detta med 2012 och allt det. Tänkt själv, de är  flera tusen år sedan dom "kom på detta". Vilken teknik hade dom?  de har varit massor med olika "gå under datum" och här kvar är vi. Jag tror jorden kommer gå under om flera tusen år när människan har tagit av sisat oljan, och när vattnet försvinner.. asså, de kan inte bara en dag börja explodera sedan pang är vi borta. Vi har många experter idag som kan "ana" och veta lite mer än vad dom gjorde för 2000 år sedan.

För 100 år sedan påstod man att jorden var plattt. Men de vet vi ju alla att den inte är.

Rättelse - de kom inte "på" detta. De sade aldrig att jorden skulle gå under när kalendern tog slut. Lika litet som vi menar att jorden ska gå under når VÅR kalender tar slut varje 31 december. De gjorde en kalender som fick plats, och som skulle räcka ett tag. No more, no less.

Vet man dessutom litet om deras mytologi och tidsperspektiv, så trodde de på ett slags karmisk cykel, där jorden går under och återskapas vart 63 miljonte år ungefär (förutsatt att offren fortsatte och balansen i universum höll sig).   
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (här o nu)

Jorden går under och världen rämnar för människor varje dag. Vissa människor lever vardagen i ett helvete och andra har en himmelsk tillvaro. Om en meteorit träffar jorden lär vi inte inte känna något eller få tid till att fundera vad som egentligen hände. Använd tiden till att plocka fram det bästa hos dig och din omgivning. Krama dina kära.

Lär dig så mycket du kan.Kanske kan dina kunskaper en dag vara till hjälp för mänskligheten och Jordens framtid. Lev väl! :)

• amanda h

Ja det är ju både maya indianernas kalender som tar slut samt nostradamus profetia om en komet som ska närma sig jorden i December 2012. Så du som så att vi borde lära oss nåt i skolan, du borde ju fatta att detta e nåt man inte "hittat på" år 2011! Jag tycker också det är obehagligt att titta på end of the world dokumentärer. Men jag tror inte jorden går under nästa år. Och om man är rädd för nostradamus förutsägelser så kan man ju tänka att det både ska hinnas med en ny hitler (anti-christ) samt ett tredje världskrig innan jorden går under :) och som tidigare nämt, ingen astroid i sikte, så du kan vara lugn TS :)

• amanda h

Och glöm inte att profetian säger att detta ska ske nästa jul TS, så du kan andas ut ;)

• Anonym (Skräckslagen)

Tack, gjorde som någon sa och läste lite ordentlig vetenskap. Och där stod det ju mycket riktigt att planeten inte fanns och att inget av det andra skulle kunna hända. Det var omöjligt bara..

Jag tror oftast inte på såna här saker. Men har alltid haft dödsångest som är svårare i perioder. Och då tänker man på precis allt som kan hända. 

• Svanflikkan85

Jorden skulle ju gått under 21 Maj 2011, profeten i USA, när de inte skedde, sa han att han tagit fel, 5 månader fel.
    Nya datumet var den 21 Oktober... Ja vi är här ännu och de är dödstyst från den profeten.

Skulle en komet vara på väg mot jorden dec 2012 så skulle Nasa nog göra en armageddon =)

Jag har med vart sjukt orolig inför dec 2012, just om mayakalendern, men har försökt koppla bort de... jag tror 2012 filmen hjälpte mig rätt mkt faktiskt (den va urusel i min mening) Och nu sitter jag här med två söner snart 7 respektive 3 år och en till som beräknas till början på juli!  

Om jorden går under eller ej vet jag inte ett skit om, men jag tänker iaf inte låta de hindra mig från att leva =) 

• McIris
    Anonym (Skräckslagen) skrev 2011-12-25 10:15:19 följande:
    Tack, gjorde som någon sa och läste lite ordentlig vetenskap. Och där stod det ju mycket riktigt att planeten inte fanns och att inget av det andra skulle kunna hända. Det var omöjligt bara..

Jag tror oftast inte på såna här saker. Men har alltid haft dödsångest som är svårare i perioder. Och då tänker man på precis allt som kan hända. 
    Du, att hemska, läskiga, överjävliga och fruktansvärda saker händer är inte ditt problem. Det är hur du förhåller dig till det. Tänk på det Di leva sjöng; Även den som inte vågar leva dör en gång.

Du kommer dö en gång, det är säkert. Men det hemska i detta är att du inte lever. Sök upp någon som kan hjälpa dig!
Svar på tråden Kommer jorden gå under?