• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • NeLe
    Den lilla M skrev 2012-09-02 13:02:44 följande:
    En snabb uppdatering från mig: fortfarande inlagd på BB, vattnet har gått och jag har börjat få medium värkar. Men min livmodertapp är inte helt mogen ännu så dem tror att liten kommer om ca 48-72timmar .. så nu är det bara att vänta på ordentliga värkar..
    skönt att läsa att allt går bra trots att läget är lite utdraget just nu.. Hoppas du/ni har er bebis i er famn snart!
  • beccagranen
    NICU skrev 2012-09-02 15:56:18 följande:
    cdn.publishdev.se/cdn/8-2/89292/images/2011/2...

Appråpå sugklocka... .Så här ser en del barn ut som jag tar emot på barnbordet. AJ AJ AJ vad ont det måste göra? =(
    Det ser värre ut än det är. Var och hälsa på systersonen 3tim efter födseln, och han blev uttagen med klocka (troligen axlarna som fastnat lite på väg ut). Han var precis som på bilden om huvudet, redan dagen efter så var det värsta borta, mer en upphöjning som var blodfylld. Tog ca 1,5v innan det vart helt borta. Men det är bara en blodansamling som lägger sig. Trots klockan behövde syrran aldrig sy något, och barnet vägde 4,2kg! Så det ser och låter nog värre än det är =)
  • Edds

har haft konstant mensvärk nu sen kl 10 idag, 9 timmar altså,.. och massvis med sammandragningar.. 2 dagar till BF, jag hoppas verkligen att detta INTE avtar , utan att det håller i sig.

• NeLe
    Edds skrev 2012-09-02 19:03:04 följande:
    har haft konstant mensvärk nu sen kl 10 idag, 9 timmar altså,.. och massvis med sammandragningar.. 2 dagar till BF, jag hoppas verkligen att detta INTE avtar , utan att det håller i sig.
    spännande.. provat ta alvedon och ett varmt bad/dusch?
  • NICU
    beccagranen skrev 2012-09-02 18:28:30 följande:
    Det ser värre ut än det är. Var och hälsa på systersonen 3tim efter födseln, och han blev uttagen med klocka (troligen axlarna som fastnat lite på väg ut). Han var precis som på bilden om huvudet, redan dagen efter så var det värsta borta, mer en upphöjning som var blodfylld. Tog ca 1,5v innan det vart helt borta. Men det är bara en blodansamling som lägger sig. Trots klockan behövde syrran aldrig sy något, och barnet vägde 4,2kg! Så det ser och låter nog värre än det är =)
    Näe, det försvinner ju efter någon dag/ett par dagar, men tänk vad ont det måste göra? :(
  • Dag och natt
    Edds skrev 2012-09-02 19:03:04 följande:
    Låter ju mycket lovande!! Hoppas att det inte avtar Jag har också massa sammandragningar, med 6 min mellanrum har de varit nu när jag suttit i soffan här ikväll. Men de gör inte ont utan spänner bara riktigt rejält och jag känner att det är ganska skönt att djupandas, vilket jag inte behövt göra tidigare. Har lite ont långt ned i magen till och från - och har varit två gånger på toan och gjort nr 2.... Får ju förhoppningar men det behöver ju inte betyda nånting antar jag!
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 38+ BF 11 sept
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-09-02 12:51:38 följande:
    Tycker inte sugklockan ser så farlig ut. Som en liten plastkopp som läkaren sätter fast på bebisens huvud och sedan pumpar upp ett tryck med en handpump så att den fastnar.

Då ser det nog värre ut med tång..
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    VMD skrev 2012-09-02 15:02:05 följande:
    Haha, jag vet inte vad jag egentligen förväntade mig men jag trodde att sugklockan mer påminde om en vaskrensare som man även kan använda i toaletten Drömmer Snacka om att ha fått det om bakfoten.
    Vad är bäst att använda, en sugklocka eller tång? Man får inte bestämma själv vad som ska användas väl? Personligen sätter jag hellre min tillit till barnmorskan än velar fram och tillbaka mellan alternativen Tyst
    Haha, jag ser också något sånt framför mig när jag tänker sugklocka Drömmer
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Vili

Min första son är tagen med tång och enligt läkare är detta mildare för barnen än klocka. Man kunde dock se två skavsår på varsinn sida om huvudet som försvann efter någon dag.

Isak 090122 Viggo 120820
  • BlivandeMama

Åh endast 3 dagar till Bf. Känner att hon kmr vilja ligga kvar rätt länge efter den 6e.. :S

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012