• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • naggym

Fick en pojke 1/9 21.26 3590g och 50cm! :) allt gick bra..

• Skrutt 83

Naggym: grattis till er lilla pojke! Härligt att allt gått bra!

LillaM: Har ni fått ert lilla mirakel nu?

Här vankas det otåligt av och an. Hade bestämt leverans senast idag men liten och jag verkar inte vara överens. Storebror kom v.39+1 så dum som jag var räknade jag ner mot det och räknade med bebis vid det här laget. Idag är det 39+3 och ingen bebis i sikte. Kommer säkert gå över den här gången bara för det :(

• Frokenpilla
    Skrutt 83 skrev 2012-09-03 07:17:23 följande:
    Naggym: grattis till er lilla pojke! Härligt att allt gått bra!

LillaM: Har ni fått ert lilla mirakel nu?

Här vankas det otåligt av och an. Hade bestämt leverans senast idag men liten och jag verkar inte vara överens. Storebror kom v.39+1 så dum som jag var räknade jag ner mot det och räknade med bebis vid det här laget. Idag är det 39+3 och ingen bebis i sikte. Kommer säkert gå över den här gången bara för det :(
    Samma här...när jag väntade dottern var jag helt inställd på att gå 2 veckor över tiden..men då föddes hon i vecka 38+1, helt otippat...och lite chockartat. Denna gången var jag inställd på att föda senast vecka 38+1 bara för det...men nu är jag på 38+5.
  • Tessi1983
    naggym skrev 2012-09-03 07:00:23 följande:

Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • LillStinis

Grattis till gossen. Idag är det BF för mig och det finns inga tecken på att det är på gång. Det är trots allt min tredje. Jag ska städa och hålla igång idag så får vi se.

• NeLe
    grattis till er lille prins
    Frokenpilla skrev 2012-09-03 07:23:36 följande:
    Samma här...när jag väntade dottern var jag helt inställd på att gå 2 veckor över tiden..men då föddes hon i vecka 38+1, helt otippat...och lite chockartat. Denna gången var jag inställd på att föda senast vecka 38+1 bara för det...men nu är jag på 38+5.
    Lite jobbigt när man ställer in sig och så kommer inte bebis.. Jag har ett stort spann dock, min första kom på BF+13 och min andra kom i v 39+5 (efter tre hinnesvepningar)  men jag tror att jag annars lätt skulle gått på övertid med 2:an med. Vilket får mig att känna att det definitivt kommer bli så denna gång med... Vill bara nå till BF just nu så jag kan "jobba" på övertiden

• NICU
    Grattis här inne också! ;)
  • Edds
    NeLe skrev 2012-09-02 19:29:28 följande:
    spännande.. provat ta alvedon och ett varmt bad/dusch?
    det lugnade sig med en dusch, sköööönt ! och sen tog jag alvedon på kvällen, alvedonen hjälpte inte, och det kändes som om jag hade sååån träningsvärk i hela livmodern. Men jag somnade som en sessa ändå på kvällen och har nu vaknat och NIET ingen bebbe än... lite som Dag och Natt, ungefär så känns det här också  !

Jag ringde iallafall till FL igår bara för att liksom få klart för mig vad det var jag kände, om det var början på det hela eller vad det var, och hon var såååå gullig och förklarade för mig ordentligt och att allt lät bra som jag beskrev och att det mest troligt var latensfasen ! WIEHO tänkte jag, meeen hon sa ju såklart också att det kan ta några dagar..

Så nu går gubben tillbaka på jobb idag och jag ska spendera dagen hos min mor och hoppas att det fortsätter idag ! Har ju BF imorgon, så de vore ju aldeless förträffligt om liten ville komma då ;)

Och grattis naggym !!! Vad häääääärligt {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012