Har jag rätt stoppa umgänget?
Vi har ett domslut vi fick i september där det ska vara delad vårdnad.
Mitt ex har inte följt domslutet och haft umgänge och träffat sin son 2 ggr sedan september.
Hon har varit här cirka 1-2 ggr i veckan sedan slutet av november och försökt få med sin pojk och han har inte velat. Hon har lämnat efter 5 min. Domen är växelvis boende.
Den 23 dec kommer mitt ex och hennes mamma + en väninna till mitt ex. Jag hade förberett min son att mamma skulle komma. Dom lockar med julklappar men han vänder dom ryggen. Väninnnan skriker att hon ska hämta sin pojk och att hon inte lämnar huset förrän hon fått med sig honom. Mitt ex jagar min son och tar honom och går rakt ut genom dörren skrikandes.
Vad har jag för rättigheter i detta läge? HOn har inte skött umgänget och hållt sig borta långa perioder och kommer helt plötsligt som gubben i lådan med vännina och mor och lyfter ut honom.
Har jag rätt stoppa umgänget då jag inte anser det hälsosamt för pojken då hon inte skött umgänget som är i domen? HOn har hållt sig borta flera månader. Jag har föreslagit 100 ggr att hon ska ta det med stegvis upptrappning men hon lyssnar liksom inte och tänker bara på att hon har rätt ha sin son. Jag tycker det är psykisk barnmisshandel att göra på detta sättet.