• marla333

    hur tidigt kan man bli gravid efter ett missfall?

    har helt plötsligt fått plus, 5 veckor efter ett mf.
    är det mf som spökar?
    är det en ny bebis?

    har testat negativa grav-test mellan.
    så förvirrad...

    någon som har några tankar om detta? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 08:30
    lade upp bilderna här istället, blev ganska många. skriv gärna vad ni tycker och tror då jag är så osäker...

  • Svar på tråden hur tidigt kan man bli gravid efter ett missfall?
  • LitenEmma91

    Blir det starkare är det en ny graviditet och eftersom att du har fått neg så är det mest troligt att det är en ny graviditet

  • splink

    Tror det är en ny graviditet. Har själv fått en del MF och MA och det är vad dom sagt till mig på Gyn, att blir det neg och sen pos så är det nytt! Grattis!

  • tamate

    en väninna fick missfall ena månaden och var gravid nästa så det verkar kunna gå fort vid rätt omständigheter så grattis =)

  • marla333

    många som blivit gravida direkt alltså. verkar lovande!
    nån som vet om det är mindre, lika eller större chans på mf om man just haft ett?
    har läst att det är större, och vanligt att man har två mf i rad... 

  • chapelhill

    hej jag fick missfall den 11november i år.. en vecka efter missfallet fick jag negativa grav.test igen. Sen den 14december, alltså nästan 5veckor efter missfallet så får jag ett jätte starkt och fint plus igen och jag fattade direkt att det var en ny graviditet då jag hade fått nya symtom och allt ! nu är jag i vecka 5+6 tror jag och tog ett gravitest igår för skojsskull som jag hade liggandes hemma och testet var så positivt det bara kan bli! så nog är det en ny graviditet för mig allt

    imorgon ska jag på tidigt ultraljud (vul) för att kolla vilken vecka jag är i, (mvc ville att jag skulle göra det) . jag själv tror jag och är ganska säker på att jag är vecka 6+0 imorgon när jag ska göra vul men vi får väl se vad som visar sig på skärmen ska bli jättespännande!

    lycka till till dig med! tror du är gravid igen jag vet inte hur vanligt det är med flera missfall på rad.. men jag har haft två missfall i år nu är det tredje gången jag är gravid i år och jag hoppas det ska gå bättre den här gången ! 

  • Nilee

    Hade misfall slutet på augusti, plussade i slutet på september igen ! Är i v 18 idag, känner kroppen sig redo så blir den gravid :) håll oss uppdaterade hur det går :)

Svar på tråden hur tidigt kan man bli gravid efter ett missfall?