• rere88

träna bort magen eftet förlossning

Det ät nu 8 månader sedan min lille skatt kom till världen men har inte fått tillbaka min mage än! Känns mycket jobbigt och är rätt nedatämnd pga detta. Har försökt med lite zumba och sneda situpps men har inte så mycket tid o lägga på träning. Har egen häst så får lite motion där men nu vill jag verkligen pröva allt för o bli av med den så alla förslag kommer testas. Planerar börja cykla till stallet till våren. Gärna träningstips man kan göra hemma och högst 30min om dagen. Tack på förhand!

• Svar på tråden träna bort magen eftet förlossning
  • cpOFFER

Men ab-roller tränar väl inte de inre?

• cpOFFER

Hur länge ska man göra plankan o dyl innan man kam börja träna de yttre?

• vittra

Känns som att träningsredskap är väldigt överflödiga och onödig konsumtion när de mest simpla övningarna ger utomordentligt bra träning. Även om de nu skulle råka träna de inre (vilket kanske inte ens är fallet?). Men är man köpgalen så

• Snart 3 barnsmamma
    Moppepojke skrev 2012-01-03 15:20:53 följande:
    Hur länge ska man göra plankan o dyl innan man kam börja träna de yttre?

Jag slutade helt med sit ups då jag märkte hur mycket starkare jag blev av bara köra plankor. Testade köra situps för att se om plankorna gav ngt, slutade vid 100 då jag konstaterade att bäst att köra plankor.
  • cpOFFER

Så plankan gav dig en platt mage med rutor?

• Snart 3 barnsmamma

Japp, mellan första och andra barnet körde jag sit ups. Magen blev aldrig platt. Efter andra hade jag kollat in Olgas blogg och följde det. Platt! (Platt enligt mig   ). Väntar tredje barnet nu, kommer självklart köra plankor!

http://saraleven.blogspot.com 

• rere88

Har legat magsjuk nu ett tag men kan nog blåsa faran över så nu skall här plankas. Hur mycket per dag ska man planka för o få effekt? Vill vara platt helst om en månad om det är rimligt!

• Waitingforyou87

Undrar oxå över plankan! Hur länge ska man köra??

Svar på tråden träna bort magen eftet förlossning