• rere88

träna bort magen eftet förlossning

Det ät nu 8 månader sedan min lille skatt kom till världen men har inte fått tillbaka min mage än! Känns mycket jobbigt och är rätt nedatämnd pga detta. Har försökt med lite zumba och sneda situpps men har inte så mycket tid o lägga på träning. Har egen häst så får lite motion där men nu vill jag verkligen pröva allt för o bli av med den så alla förslag kommer testas. Planerar börja cykla till stallet till våren. Gärna träningstips man kan göra hemma och högst 30min om dagen. Tack på förhand!

• Svar på tråden träna bort magen eftet förlossning
  • JQs

Plankan har jag hört ska vara det absolut bästa situps har jag hört att man ska undvika...

• SuzR

Är i samma sits! Hur menar du att du inte har tid att lägga på träning?
    Jag tränar kickboxning två ggr i veckan och joggar en gång i veckan. Men det går trögt för jag älskar både mat och sötsaker..jag har däremot börjat dricka 2 liter vatten om dagen och det hjälper att hålla sötsugen borta! Annars kanske du kan köpa nån träningsvideo?

• MissEllie

Indoor Walking hjälpte mig med min mage. Hållningen blev också avsevärt mycket bättre. Sedan körde jag plankor också.

• MissEllie

Alltså cross trainer, indoor körde jag i grupp på gymmet och fick en extra pepp. Så nu ska jag sluta spamma tråden

• Mellanmjölkens land
    JQs skrev 2011-12-27 19:25:39 följande:
    Plankan har jag hört ska vara det absolut bästa situps har jag hört att man ska undvika...
    Det beror främst på ifall magmusklerna gått ihop. Är de fortfarande delade ska man undvika situps men annars är de lika bra(eller dåliga) som innan graviditeten. Kan iofs hålla med om att plankan är grymt bra träning. Om man kombinerar med benböj, sidlyft och armhävningar får man en ganska bra styrke-workout utan att behöva lägga alltför mycket tid
  • rere88

Har inte mycket tid o lägga på träning då jag inte kan träna när sonen är vaken, tar hand om min häst o hushåll när sambon ät hemma och kan ta sonen. Vad är indoor walking? Dricker minst 3 liter vatten om dagen om jag är hemma hela dagen annars kanske 2. Försöker att inte småäta utan tar knäckemackor eller banan om jag är lite hungrig. Har försökt plankan men gör nog något fel för känner inte av något i magmusklerna.

• JessicaPersika

Jag röstar oxå för plankan!! I alla dess former! Det har hjälpt min mage jätte mycket. Inga situps eller crunches bara olika former av plankan. Och då är jag "bara" uppe i 50 sek x 3, 1 gång om dagen. Ibland två. Och så kör jag crosstrainer på gymmet 1-2 gr i veckan. Men plankan!!

Svar på tråden träna bort magen eftet förlossning