• rere88

träna bort magen eftet förlossning

Det ät nu 8 månader sedan min lille skatt kom till världen men har inte fått tillbaka min mage än! Känns mycket jobbigt och är rätt nedatämnd pga detta. Har försökt med lite zumba och sneda situpps men har inte så mycket tid o lägga på träning. Har egen häst så får lite motion där men nu vill jag verkligen pröva allt för o bli av med den så alla förslag kommer testas. Planerar börja cykla till stallet till våren. Gärna träningstips man kan göra hemma och högst 30min om dagen. Tack på förhand!

• Svar på tråden träna bort magen eftet förlossning
  • Machapuchare
    Moppepojke skrev 2012-01-03 15:17:44 följande:
    Men ab-roller tränar väl inte de inre?

Det beror på hur man gör. Om man är noga med att spänna de inre magmusklerna i övningen så tränas de. Lättast att hitta de inre magmusklerna är att ligga på rygg och försöka spänna dem. Man kan känna precis innanför höftkammarna om man spänner rätt eller inte. Det är bra att tänka på att ha stöd (spänna dem) i allt man gör, när man går, lyfter, springer...
  • vittra
    Machapuchare skrev 2012-01-05 08:03:46 följande:
    Det beror på hur man gör. Om man är noga med att spänna de inre magmusklerna i övningen så tränas de. Lättast att hitta de inre magmusklerna är att ligga på rygg och försöka spänna dem. Man kan känna precis innanför höftkammarna om man spänner rätt eller inte. Det är bra att tänka på att ha stöd (spänna dem) i allt man gör, när man går, lyfter, springer...
    Det absolut lättaste sättet att hitta de inre musklerna är väl ändå att ställa sig i planka. Jag klarade knappt en sekund ens de första gångerna. Då vet man att man hittat musklerna som faktiskt behöver tränas.
  • vittra
    Waitingforyou87 skrev 2012-01-05 01:29:06 följande:
    Undrar oxå över plankan! Hur länge ska man köra??
    Det märker du väl?
  • Snart 3 barnsmamma
    Hur menar du?
    Jag har bytt ut sit ups mot plankan for ever.
    Sen ska man upp till 3x1 minut är man kör, jag kör fler olika så på ett pass blir det en hel del minuter
  • Machapuchare

Så länge du orkar
  • glädje

Det första du bör träna är "mag andning" för att hitta rätt magmuskler(dom intre djupa)
    och jag har en video där jag visar hur man gör,sedan då du blivit lite starkare kan du gå över till plankan på knäna
    eller kör magövning med knälyft(en annan video jag har)

sneda situps och vanliga bör du ju undvika så länge, dessa ytliga muskler är mer för det estetiska(6 pack)

en stark bål är ju vad du ska ha först och främst genom att stärka de inre magmusklerna samt ryggen och även rumpan eftersom starka rumpmuskler hjälper till med hållningen och avbelastar ryggen en hel del

PMa mig för den som är intresserad.

P.S

Allt är på Engelska

• rere88

Igår gjorde jag plankan för första gången. Höll så länge jag orka *5. Idag har jag träningsvärk i magen! :D

• cpOFFER

3x60 Sek ska man ju köra. Morgon och kväll.

• cpOFFER

Ja det är det enda du ska göra

Svar på tråden träna bort magen eftet förlossning