• mamma till tre busungar

Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?

Startar tråden för att det är kul att se om man kanske kan hitta några gamla lägerkompisar eller i alla fall någon som varit på samma ställe som man själv! Jag var på flera ridläger som barn och dessa var alltid det bästa på hela sommaren!

Jag har själv varit på:

Norrtälje Ryttare -90 Hade Dorty
    Rånäs Ridläger (Ekebyholm) -91 Minns inte hästen
    Karlshem och Tumbo -92 Hade Silver respektive Zodick 
    Tumbo två perioder -93 Hade Worm

• Svar på tråden Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?
  • Majsan70

Jag har vart på många ridläger och alla var de på Rossared och anordnades av GFRK.
    Vad hästarna hette tror jag har mindre betydelse faktiskt. Jag jobbade även två år i köket på de här ridlägrena. Jag var även med o red ner hästarna till Rossared när det begav sig, vilket var otroligt roligt.

• Baryk

Hihi! Kul tråd! Jag har varit på rätt många ridläger...

-83 på Knytta, hade Manito (och Rebecka som sköthäst)
    -84 Mjösjö, hade Prillan (Primella) och hennes föl Prisse (och fick hoppa Csillag ett par gånger)
    -85 Taffsnäs, Exie
    -86 Taffsnäs igen, Peter Pan (och Loke)
    -87 Wången (ÖFRK hade ridläger där) och då hade jag "min" dressyrponny Talle
    -88 Sindarve, Mylta
    -89 Sindarve, Gilbert

Sen hyrde jag ridskolehäst från ÖFRK ett par somrar, först Lanette och sen Baryk, som jag till slut köpte.

• Maximus01

Jag har varit på Trössla i Vagnhärad . Måste ha varit mellan 87-91-92 , Hilda , tre gånger , Eliza , Fritz och Niklas .

• Mabaja

Hmm. Ska man komma ihåg det här?

1995 svedens ponnyklubb (Falun), ponnyn Brim

Hofors (träningsläger), Saar
    Hofors (träningsläger), Prince -enögd häst.

Årtalen i Hofors kommer jag inte ihåg men säkert 97-98 där nånstans.

• kenttjej

Åå kul tråd!

Jag var på ridläger i Enköping två år i rad, tror att det var nån gång -95 -96 men jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg... Men hästarna minns jag såklart! Första året hade jag en D-ponny/liten häst svartvit skäck som hette Garfield, andra året hade jag en stor brun som hette Elect.

Sisisis - vill minnas att det Mammy Lou var en stor svettfux/mörkbrun? Kan vi ha varit där samma år tro?

• Sisisisi
    kenttjej skrev 2012-01-22 09:04:52 följande:
    Åå kul tråd!

Jag var på ridläger i Enköping två år i rad, tror att det var nån gång -95 -96 men jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg... Men hästarna minns jag såklart! Första året hade jag en D-ponny/liten häst svartvit skäck som hette Garfield, andra året hade jag en stor brun som hette Elect.

Sisisis - vill minnas att det Mammy Lou var en stor svettfux/mörkbrun? Kan vi ha varit där samma år tro?
    Ja precis, det var hon! Jag kommer ihåg Garfield oxå, men inte Elect... Jag hade bara ridit 1-2 år när jag var där första gången, då var jag 11 år.
  • Caneya

Mammatilltvåprinsar - Vad kul! Då minns du säkert de flesta Grindahästarna - Charlie Brown, Röding, Mickey Mouse, Samuel, Don Pepe (Dompe) och Lilla Grå och han den stora...hmm..D-ponny (stor för mig då) som var med på voltigeuppvisningen. Vad han nu hette. Tarquin bet mig i armen, så tyckte väl inte han var supertrevlig Men minns att han var trevlig att rida! Hälsade på honom på Enskede något år innan han försvann därifrån. Det var kul att på något sätt återkoppla historien! Och alla dessa Dalhemhästar - Gunde som knappt rörde på sig, Maxim och Limbo som vi hade gymkhana på. Julia, Stella som jag red på vid andra tillfällen. Alla smårussen som vi körde med. Korint och.... Gud vad minnet sviker! Affe och Costa, Affe hade jag föresten på ett tidigare dagridläger nu när jag tänker efter. Ville ha honom året efter också, men då var jag för stor för honom. Nordsvenskarna Flora och Selma, Selma slet sig i stallet och min kompis hängde i stort sätt i hennes pannlugg för att få henne att stanna, men Selma skulle promt ut Mycket minnen! Min kompis red sin älskade Jim, som hon hade ridit på flera år.

• Caneya

Oj! Allt blev i ett stycke, så skrev jag det inte. Knäppdator!

• Diablo

Stall Ess utanför Svedala. Kan ha varit 1987 +- något år.

Jag red min egen häst Daranto. 

Har man tur behöver man inget vett!
Svar på tråden Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?