• mamma till tre busungar

Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?

Startar tråden för att det är kul att se om man kanske kan hitta några gamla lägerkompisar eller i alla fall någon som varit på samma ställe som man själv! Jag var på flera ridläger som barn och dessa var alltid det bästa på hela sommaren!

Jag har själv varit på:

Norrtälje Ryttare -90 Hade Dorty
    Rånäs Ridläger (Ekebyholm) -91 Minns inte hästen
    Karlshem och Tumbo -92 Hade Silver respektive Zodick 
    Tumbo två perioder -93 Hade Worm

• Svar på tråden Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?
  • TantForm

1979: Lida Ridklubb, Tullinge. Hade fuxfärgade arabrusskorsningen Timothy
    1981: Kungsberga ponnystall. Hade svarte shettisen Mulle
    1982: Taffsnäs. Hade Figaro + Dorana
    1983: Grimsta ridläger, Fjärdhundra. Hade en lite rödskimmel som hette Fix

Sen jobbade jag på Härfsta ridläger ett par somrar i mitten av 80-talet.

• YokohamaNr2

-85 någon gång kanske på Sveriges mest oorganiserade ridläger. Marums gård på Ljusterö, hmm de var skumma och tror inte alla hästarna mådde så bra. Kommer bara ihåg namnet på en Islänning som hette Atlas

• Madwig
    YokohamaNr2 skrev 2012-07-31 11:37:45 följande:
    -85 någon gång kanske på Sveriges mest oorganiserade ridläger. Marums gård på Ljusterö, hmm de var skumma och tror inte alla hästarna mådde så bra. Kommer bara ihåg namnet på en Islänning som hette Atlas
    Jag va på 4H-läger där -88 och -91och ja, det är lite rörigt och oorganiserat. Men med tanke på att vi bara var där över en helg och det kostade 200:- har jag för mig så är det ändå ok. Skulle dock aldrig åka på "riktigt" ridläger dit. Dvs en vecka eller mer och som man betalar över tusenlappen för. Mestadels för att Britta är/var en riktig tjurkärring och dessutom fick man nästan ingen mat.

Är du säker på att islänningen hette Atlas? Isåfall fanns han inte kvar när jag va där. En Attila fanns dock och han var allas favorit. Tycker över lag att det va många hästar där som va trevliga att rida. 

Marumhästar jag minns: Attila, Trulsan, Dan, Rödluvan, Ante, Dessie, Polly, Daily, Fatima <3, Penty och Nulle.
  • YokohamaNr2
    Madwig skrev 2012-08-16 04:46:52 följande:
    Jag va på 4H-läger där -88 och -91och ja, det är lite rörigt och oorganiserat. Men med tanke på att vi bara var där över en helg och det kostade 200:- har jag för mig så är det ändå ok. Skulle dock aldrig åka på "riktigt" ridläger dit. Dvs en vecka eller mer och som man betalar över tusenlappen för. Mestadels för att Britta är/var en riktig tjurkärring och dessutom fick man nästan ingen mat.

Är du säker på att islänningen hette Atlas? Isåfall fanns han inte kvar när jag va där. En Attila fanns dock och han var allas favorit. Tycker över lag att det va många hästar där som va trevliga att rida. 

Marumhästar jag minns: Attila, Trulsan, Dan, Rödluvan, Ante, Dessie, Polly, Daily, Fatima <3, Penty och Nulle.
    Kul att du också minns det! Attila var det ju han hette. Det fanns också en typ av Shire häst som jag inte kommer ihåg vad den hette, tydligen en av de största i Sverige och jag var så stolt att jag vågade rida henne

Britta var som sagt ganska läskig, hon verkade gilla mig och min kompis dock....vi hyrde ett landställe några somrar typ 5 min därifrån så det var nog därför det blev Marum, tyvärr kanske

Det bästa med det lägret var nog att vi fick göra voltage, det är ju inte så vanligt men det var verkligen kul

Finns det kvar tro?
  • voldis

Stenugnsunds ridklubb. Hoppläger med världerns roligaste ponny Clarion

• natteravn

-98: Lindberga gård, Linette
    -99: Lindberga gård, Lina
    -02(?): Malexander/Tumbo, Sequrita
    -03: Sindarve, Mirja 

• Turbomorsan

Å på Enskede "bodde" jag med i flera år först nr jag började hänga där skötte jag cynia sen övergick jag till att sköta Nemo

Mammatilltvåprinsar skrev 2012-01-21 22:52:56 följande:
    Caneya: Vilka minnen du väcker! Har jobbat både på Dalhem och Enskede (där jag praktiskt taget bodde hela min uppväxt). Tarquin var den första hästen jag red på Enskede:)

Jag vet att det kan fattas bokstäver för mig ibland, min lärdom är att man inte ska låta en busig valp komma nära datorn...
  • malela
    Kusin Vitamin skrev 2012-05-03 19:53:26 följande:
    Varit på Grällsta 89 o 90 tror jag (fy vad länge sen...) hade hästarna Adidas och Focus.
    Vad skoj, jag red Adidas när jag var på Grällsta -91, och Focus reds av en av mina bästa vänner.

Vidare har jag varit på Lillbergs ponnyridläger 92 och 93. Red då Piccolo, Charlie Chaplin, Pixie och Pontus som var unghäst och skulle ridas in i verksamheten. Det lägret var superbra första året men ganska dåligt året efter... 

Som vuxen har jag varit på träningsläger på Brolöten bland annat och ridit olika hästar, mycket nyttigt. Och i sommar ska jag på träningsläger på en islandsridskola samt hoppläger på Irland. 
  • mrsplupp
    malela skrev 2013-02-04 10:14:01 följande:
    Vad skoj, jag red Adidas när jag var på Grällsta -91, och Focus reds av en av mina bästa vänner.

Vidare har jag varit på Lillbergs ponnyridläger 92 och 93. Red då Piccolo, Charlie Chaplin, Pixie och Pontus som var unghäst och skulle ridas in i verksamheten. Det lägret var superbra första året men ganska dåligt året efter... 

Som vuxen har jag varit på träningsläger på Brolöten bland annat och ridit olika hästar, mycket nyttigt. Och i sommar ska jag på träningsläger på en islandsridskola samt hoppläger på Irland. 
    åh va kul, jag har åxå vart på lillbergs 2 ggr mellan 91-93 tror jag

jag hade lufsen, charlie och hjälpte till att rida in ngon som hette pytteliten.
    jag tyckte det var mysigt där, men minns ändå häxan siv, hahaha
    man skulle plocka bajset med händerna och varje dag skulle man ligga syilla på rummet en timme
    så hon fick vila.
    Så fick man inte gå på toan utan man skulle gå på dass!
    det fanns inget ridhus utan vi var ute helatiden.

Det fanns två hundar där som hela tiden humpade på varandra.
    vi kallade den ena porrbollen haha och den andra tror jag hette linus!

ah ljuvliga minnen ändå.

sedan har jag tror 93-94 var jag e sommar på malexander ridläger, hade en vit conemara häst
    tror det hette mysen? osäker!

härliga barndommssommrar!
  • Busbellan

Jag var 4 år på vedbände, 93-96 tror jag det var.
    Hade Julia första året, Charabang andra och tredje och sen shaman sista året 

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?