Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Tack!
    Jag tackar mitt nattjobb för att jag har mycket tid hemma för att fixa i ordning. Känns så skönt att äntligen ha kommit igång med rutinerna, och ändå känns det inte som att jag tar mycket varje dag. På helgerna så spenderar jag bara tid med familjen och gör inget mer än det som måste.

Det har blivit enklare för mig att tänka att jag tar lite åt gången och det jag inte hinner denna veckan kan jag göra om 1 månad. Vi har trots allt bott i huset i 2 år och än så länge har det ju inte sprungit ifrån mig. Känns som att vi bara flyttade in och la grejorna där det fick plats.     

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    mrsIce skrev 2013-04-09 19:00:16 följande:
    Apropå köksfläktsfilter så kostar det typ 100 lappen att köpa nytt, om man nu känner att man har råd och misskött det man haft tidigare.

Tack för tipset. Vårt filter är verkligen en sorglig syn. Men nu har jag gogglat för att hitta något som passar vår fläkt. Så nu ska vi bara beställa när sambon har mätt klart. :)
  • sholof

Idag rensade jag vår ena köksbänk och ett skåp med allt möjligt i, så nu är där ordning och reda. Några av sakerna kommer få flytta in i andra skåp var eftersom vi städat ur dom. Men nu så har vi en liten låda i köket för såna saker som för tillfället inte har någon bra plats.

• sholof

Är det några av er som har en permenent inköpslista? JA förutom du Linn, har ju redan kollat din blogg.

Hur ser den ut? Intresserade av hur andra har gjort 

• sholof

Idag har vi letat upp ett nytt fläktfilter till vår fläkt, så det ska bara beställas och komma.

Efter kvällsmaten så fortsatte jag o sambon en utrensning av våra skafferiskåp. 
    Har 2 skåp till sånt plus en med lite kryddor o dylikt. Alla de skåpen har vi nu gått igenom. Så skönt.
    Kommer inte hinna med så mycket mer i köket då vi ska iväg i helgen. Men är trots allt väldigt nöjda!!

Jag började med flylady precis innan vi var i köket förra gången. Då kände det övermäktigt att rensa ur skåpen. Men nu så känns det som väldigt lätt och roligt att gå igenom allt. Man ska ta tid på sig att landa i sina nya rutiner. :)

• sholof

Förberedda för morgondagen är ju en av flyladys kvällsrutiner, och då ser det ut såhär i hallen :)
  • sholof

Ja gång 2 när man är i zonen har man ju haft tid på sig att tänka igenom vad man vill göra och prioriterat det viktigaste.

Fast vissa projekt går av bara farten, så som linneskåpet gjorde. Fick sån inspiration härifrån så att jag inte kunde låta bli.
    Jag fokuserar iaf första dagen åt att stortstäda Zonen, måndagar är en bra dag för mig att göra det.
    Sen så går jag o decluttrar resten av veckan. :)   

• sholof

Tack för tipsen för den permenenta inköpslistan. Har nu knåpat ihop en någerlunda bra lista. Uppdelad i kategorier och med det som vi brukar ha hemma. Men säkert har jag glömt en hel del saker som borde stå där. :)

Så nu får vi ge den här listan 1-2 månader så vi kan känna av om det passar oss eller om vi måste justera den.

Vi borde nog göra veckomenyer oxå, just nu känns det som att vi rullar på med samma rätter rätt så ofta. Barnen har sina favoriter som de gärna äter flera gånger i veckan. :)
    Tror att man lätt glömmer av rätter som man egentligen tycker om.
    Ja det får bli nästa projekt om ett par veckor. 

Äntligen är snart arbetsnatten slut, har varit alldeles för lugnt här inatt... kanske därför jag har haft tid för att knåpa på mina inköpslista ;)    

• sholof

Imorgon åker vi iväg till släktingar över helgen....hur ska det gå när jag inte får städa då :)

Men på måndag så lär jag ha att göra för våra 3 katter ska vara hemma själva, och de är ju experter på att stöka ner :) 

• sholof

Lukt ärten: Wordpox.....du har lurat in mig i fördärvet. :) älskar Alfapet! Hemmet städat och vi är på väg norrut! Tack så mycket Linn, önskar dig detsamma!

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!