Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Pallas skrev 2013-04-18 20:04:23 följande:
    Gå emot känslan, gå emot känslan, var det ja... Jösses vad trög jag är idag. Skulle ha bytt hjul på den andra bilen idag, men det vet jag inte om jag kommer orka.

Har röjt lite planlöst i köket men inte städat något badrum och definitivt inget linneskåp. Nu får ni sparka mig i arslet!

Att röja lite planlöst fungerar inte så bra om man har mycket som ska göras. då tycker jag bara att jag dräller runder lite här o där istället för att vara aktiv.
    Så att ha en plan för vad som ska göras i vilket rum är kanske en ide. 
    Jag har en lista på saker jag tycker ska göras, och när jag är i den zonen så försöker jag göra något som står på listan o ofta så fortsätter jag lite extra i just den zonen då  
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Har alla haft en lugn helg?

Igår tog jag ut torkvindan, känns så skönt när man äntligen kan hänga ut tvätten.
    Sen har vi i stort sätt bara hållt på i trädgården, men ändå lyckas ta oss igenom de vanliga rutinerna här inne.
    känns som att man har ordning och reda även om man inte känner att man sliter allt för mycket.

• sholof

Vi har funderat ett tag på att göra en sänggavel, så det projektet kommer vi att påbörja denna veckan. Även våra nattduksbord vill vi byta ut....men om vi inte gör det kommer det behövas en rensning där. :)

• sholof

Har blivit en snabb veckostädning såhär efter helgen, passar perfekt med städning på måndagar. :) Sen funderar jag på vad jag vill, få gjort i sovrummet. Nattduksbord borde tömmas o sen borde vi får ordning på alla sladdar vi har där.

• sholof

Lycka till Pallas! Man blir förvånad att man får så mycket mer plats när man väl viker ihop allt och organiserar. Sen kanske man kommer på att man faktiskt inte behöver allt i skåpet. :)

• sholof

Ja vilken skillnad p Linneskåpet Pallas, bra jobbat!

Jag hade nog tagit klädkammaren i samma zon som sovrummet, om det är kläder ni har där i. Eller kanske i hallens zon om den är placerad där.

Barnens sovrum försöker jag ta samtidigt som vårt sovrum, känns som att det behövs vara där en gång i månaden.

Vi har oxå det allra minsta sovrummet, vilket jag är rätt nöjd med då det inte får plats med så mycket felplaceringar. Vi kan inte lägga grejor där som inte hör dit och vi kan inte lägga kläder på golvet för då måste vi gå på dom.

stadiljus skrev 2013-04-22 14:02:10 följande:
    Sovrum, perfekt för där har stökat till sig sen sist... Ska ta ett röj där nu och se hur mycket jag hinner. Som någon skrev behöver vi verkligen också städa i våra nattduksbord, de bara står där som avställningsplatser för lådorna är fulla och har varit det sen vi flyttade för ett och ett halvt år sen!!! Förvånad

Har varit ute och planterat på förmiddagen, jättehärligt att våren är här!
    Precis så är det för våra nattduksbord, där hamnade saker när vi flyttade in för 2 år sen, som sen inte har hittat någon annanstans att ligga på.
    Man kanske inte behöver så stor låda vid sängen egentligen.
  • sholof
    Luktärten skrev 2013-04-22 17:21:10 följande:
    Kul Pallas att se du är på banan! Vilken skillnad på linneskåpet!

Tack de som bidragit med tips på medel mot kalk, här ska testas! Tror faktiskt vi har både Kalkosan och Vanish hemma.

Förra gången det var sovrum som veckans zon var jag helt off och det enda jag fick gjort var att tvätta kuddar, täcken och överkast. Därför är det välbehövligt att vara där igen. Detta ska jag göra denna vecka.

1. Nattduksbord
    2. Byrå
    3. Garderob 1
    4. Garderob 2
    5. Garderob 3
    6. Tvätta fönster
    7. Sätta upp vårgardin
    8. Duscha blommor
    9. Plocka undan kläder som dräller
    10. Damma golvlister och element
    11. Bädda rent
    12. Torka av garderobsdörrar och dörr

Får se hur långt jag kommer under veckan...
    Bra lista du har fått ihop, ibland är det bra att man får vänta en månad tills nästa gång man är i zonen just för att få ork och inspiration.

Jag har alltid samma gardiner i sovrummet, har faktiskt inte haft en tanke på att byta till vårgardiner där. Men det kanske är dags att jag iaf tar ner och tvättar dom.
  • sholof

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/de-nordigas-bildtrad-123459

Här kommer länken till bildtråden, där är en del bilder från de gångna zonerna.

Vi håller bildtråden relativt liten, men aktiva medlemmar här i tråden får gärna joina oss i bildtråden.
    Skriv gärna här när ni ansöker.

Välkommen!

• sholof

Känns som att det är väldigt känsligt att ställa frågor och att lägga sig i hur andra har det i sina hem. Vet faktiskt inte hur man ska kunna ta upp en sån sak med någon. Det kanske beror på vem det är, nära släkting eller bara en bekant?!
    Jag brukar själv reagera på vissa saker när jag kommer hem till folk, men jag brukar inte säga nåt.  

Finns nog många anledningar till att man inte städar, eller att man har oordning på alla sina saker.

Jag har själv växt upp i ett hem med oordning och ostädat. Tror faktiskt inte att mina föräldrar brydde sig till slut, eller orkade med allt som skulle göra. De såg inte skitet. 
    Har man förmycket saker och ingen ordning så blir det övermäktigt att försöka göra nåt. Och är där förmycket saker så orkar man inte heller städa  

• sholof
    josen 1 skrev 2013-04-23 21:24:27 följande:
    Kan man föresten komma in till bildtråden och ladda upp bilder via mobilen?

Nej att ladda upp bilder via mobilen verkar inte gå så bra, jag har iaf inte lyckats. Någon annan som laddar upp bilder med mobilen?
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!