Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Linn77 skrev 2013-04-29 14:12:54 följande:
    Hoppas verkligen att det inte är någon leverpåverkan! Fy.
    Håller tummarna att du får positivt besked av doktorn.

Farbror doktorn tog mängder av blodprov på mig, allt från allergi till alla slags leverprover han kunde komma på. Det verkade iaf vara en bra läkare, haft många sista året...men denna gång sa jag till på skarpen att jag ville ha en läkare som skulle stanna på läkarstationen. De hade tydligen bara en fast läkare!?!
    Men jag fick nåt mot klådan och ska avvakta provsvaren.

Jag ska försöka ta en damm o dammsugar omgång i vardagsrummet imorgon sen så anser jag att jag kommer vara klar där för denna gång. Fast jag kommer förvisso oxå dra fram min braiga fönsterskrapa o ta bort spåren efter katterna :)
    Sen lär jag få sambon att flytta några böcker som råkat hamna där! =)
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Vardagsrummets zon är det enbart det rummet, eller något mer?

• sholof
    Linn77 skrev 2013-04-29 21:09:22 följande:
    Då dröjer det ett tag tills du får provsvaren eller?

Vardagsrummets zon är bara vardagsrummet. Och tur är väl den eftersom det bara blev två dagar i vardagsrummet denna gång  
    Japp lär väl dröja 2 veckor innan provsvaren kommer. Men medicinen mot klådan har jag äntligen fått idag....så nu kan jag förhoppningsvis sova inatt.
    Jag får inget gjort i vardagsrummet....funderar på att ta ett varv med dammvipan nu när maten står i ugnen, men då måste jag slita mig från datorn först :)
  • sholof

Yes det stämmer! Nu är det hallen, matsalen och verandan resten av veckan

• sholof
    Pallas skrev 2013-04-30 19:42:02 följande:
    OMG verandan! Tyst
    hehe är det mycket där eller?
    Vi har lite överblivna möbler som av någon konstig anledning hamnat i vårt uterum nu i vinter.... får väl kanske ringa någon loppis så att de kommer o hämtar dom. Sen behövs en vårstädning där ute. Vet dock inte om jag orkar med det denna veckan.

Tur att jag inte har någon matsal iaf. :)
  • sholof
    Linn77 skrev 2013-05-01 20:26:40 följande:
    Det är jätteviktigt med tydlighet för alla har vi ju olika uppfattningar vad som ingår i vissa sysslor.
    För mig ingår både avtorkning av spisen och diskbänk i att ta hand om disken. 

För mig ingår avtorkning av spis och diskbänk. Dock inte fläkten, den tar jag bara vid behov.....eller vid veckostädningen.
  • sholof

1 maj tillbringade vi iväg hela dagen plus att jag skulle jobba nu inatt. Så disken stod kvar på diskbänken när jag åkte till jobb. Men idag tar vi nya tag och då även i hallen. Får rensa ut vantar o mössor, ska bara hitta någn bra förvaring för det. Vägrar lägga det i vårt förråd, för det ska vi rensa ur toltalt om några veckor o innan dess kommer inget mer in där.

• sholof
    Linn77 skrev 2013-05-02 15:01:43 följande:
    Själv har jag idag gett mig i kast med vår lilla balkong. 
    Förra hyresgästen hade lämnat kvar en del presenter i form av gamla burkar och fimpar och balkongräcket är så skitigt att jag måste skrubba med tandborste.

Jag har fortfarande så lite ork eftersom förkylningen inte är riktigt bra ännu så jag tar några tag och sen lägger jag mig ner och vilar emellanåt. Passade på att få in dagens motion genom att promenera till butiken och köpa lite veckotidningar så jag ligga på soffan och bläddra i mellan mina små städryck.

Är det någon annan som också har hoppat på FlyLadys maj-utmaning med minst en kvarts motion per dag?
    Isåfall har ni fattat det där med att fylla i sina motionsminutrar i en ruta och så ska man tydligen vandra i en nationalpark? Hjälp, jag hittade var jag skulle fylla i igår men idag hittar jag inte och inte fattar jag heller så mycket av det så om det är någon som vill förklara så lyssnar jag gärna! :)
    Jag skriver inte in någon tid på Flylady men jag ska försöka motionera varje dag.
    Idag blev det en tur med gräsklipparen, skönt när man både kan göra nytta och få motion på samma gång :) 
  • sholof

Yes äntligen fredag!

Idag ska jag försöka städa ur bilen, och kanske oxå min väsk allt enligt flylady :)

Sen ska jag verkligen försöka få tillbaks min ork, får se vad som kan pigga upp mig. Men lite sortering eller dymomärkning, tvätta fönster....något av det brukar ju pigga upp mig :)    

• sholof

Goddag! Vilket underbart väder det är, hade svårt att sova så hämtade hem killarna tidigare på dagis. Sen tvättade vi bilen på väg hem o nu är det trädgårdsmys!

Linn77 skrev 2013-05-03 10:19:24 följande:
    Visst hade du en maskin för fönsterputsning eller blandade jag ihop det nu?
    Hur som helst, jag har funderat på en sådan maskin men tycker det är mycket pengar, så vi får se.
    Ja visst var det jag som hade en elektrisk fönsterskrapa. Jag tycker den funkar bra, och just att det är så smidigt att bara putsa ett fönster istället för ett stort projekt det var innan. Verkligen hatade att putsa fönster.
    Ms H skrev 2013-05-03 14:03:24 följande:
    Det var jag som sa det där om wrapp, nu får du tipsa om bra feelgoodböcker som tack
    Jag fick storytel på wrapp av sambon, men har inte fått det att funka än. Ska kanske försöka en gång till.
    Vill oxå ha tips på bra böcker

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!