Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

skrutto skrev 2013-08-24 13:49:53 följande:
    Lite bilder på dagens ikeainköp

Badleksaksförvaring

åhh så smart. Har en sån förvaring, men inte riktigt vetat var jag ska hänga den eftersom den är så lång. Att dela på den är ju riktigt smart. :)
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Sitter o väntar tills Ikea öppnar så jag kan köra dit. :) Fler lådor står på inköpslistan plus att vi behöver några tjocka gardiner för att göra vårt sovrum extra mörkt så jag kan sova bättre dagtid. Jag funderar på att hänga en gardiner för vår dörr i sovrummet oxå för att slippa ljusglipan som blir där....plus att utestänga ljud ifall familjen nångång måste vara hemma när jag jobbat natt.

• sholof

Åååhhh...jag blir så trött. Tvättmaskinen ville inte låsa upp sig gårkväll. Har kört ett extra program nu på morgon, och ändå kan jag inte öppna den förbannade dörren!!!! Ettåringen knapp eller nåt. Har tagit ur sladden m.m, men inget hjälper. Det är en Electrolux, ifall någon har något tips. ;)

• sholof

Ettåringen?!? Autokorrekt iär toppen. :) Det skulle stå, hittar inte någon knapp!

• sholof

jo har nu släppt ut det lilla vatten som var där när jag öppnade den lilla luckan. Slått av strömen till tvättmaskinen...men ändå kan jag inte öppna den. :(
    Kofot nästa:)

Ikea besök avklarat, blev en tjock gardin att ha innanför dörren i sovrummet, plus en fin filt. Så nu är sovrummet så fint så att jag inte vill gå o lägga mig. Men måste ju vila inför nattjobbet.

Sen köpte jag en mängd lådor med lock och någon korg till badrummet att ha vid badkaret.       

• sholof

Har kört ett kortprogram tidigare idag, o precis startade jag tömningsprogrammet. Men ändå förblir den låst. Blir snart galen på den jävla maskinen :)

• sholof

Jo jag har funderat på det. De om någon borde veta.
    Har testat alla knep jag har googlat eller fått från andra..... Ja alla knep utom kofoten :)

Ska invänta sambon så får vi se om han har några magiska händer först.    

• sholof

yes tvättmaskinen är nu öppnad och en provmaskin har körts utan problem.
    Efter ett flertal tömningar både manuellt o maskinellt så kunde jag tillslut öppnaluckan. Sambon hade hunnit komma hem och tittat på maskinen, kan ha varit det som gjorde det :)

Pallas skrev 2013-08-26 20:57:21 följande:
    Nu har barnbarnet åkt hem och hela huset är en enda stor sticky zone. Hade glömt hur kladdiga tvååringar är! <3

Jag har varit däckad av förkylning och astma i nästan fyra dagar, men lyckats hålla hygglig koll på köket när vi varit så många.

Ja men just köket känns det som att jag oxå har mycket bättre koll på när vi har övernattningsgäster. Då går det inte att låta det blir kaos där, utan att hålla efter hela tiden.

• sholof

För mig blir det oxå vardagsrum och pysselrum/kontor eftersom de ligger i anslutning till varandra.

Vi har någon låda och någon kasse som står i vardagsrummet just nu, där alla sommarens ritade bilder har hamnat för att vi inte orkat sortera dom än.
    Plus att vi har fått en del gamla leksaker som vi håller på att sortera bland. 
    Men i övrigt behöver vardagsrummet bara en allmän städning, plus att vi behöver dra fram soffan eftersom vi vet att några leksaker har försvunnit dit.

I kontoret ska det bli lite mer ordning, köpte en del lådor med lock idag på IKEA för just det ändamålet.

förövrigt så har sambon börjat i köket, så han har putsat kyl o frys plus dammat där över.

Igår fick vi en gammal krydd/mjöl- förvaring av min mamma som vi satte upp i köket. :) tror vi är rätt nöjda med den.           

• sholof

haha du är rolig :) Här sitter man på jobb medans mannen fixar där hemma.

Synd de svarta lådorna var slut på IKEA idag, men nästa gång kommer de säkert vara där o då kan vi byta ut de genomskinliga :)  

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!