Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Så härligt att komma ut till ett städat kök, och kylen skiner efter sambons putsning. Sovit som en kratta idag, så får bli en promenad i det fina vädret för att släppa på spänningen i kroppen. Sen tänkte ja ta tag idammvipan o damma av allt som behövs i vardagsrummet. :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    Ms H skrev 2013-08-27 16:59:25 följande:
    Haha, rena motsatsen till mitt kök då! Mitt köksbord agerar just nu skafferi, med alla grejer i var sin plastpåse. Golvet och den mesta av bänkytan är fyllda med innehållet från fyra skåp och två lådor. Förhoppningsvis är alla baggarna borta och imorgon ska det sprutas så att eventuella kvarvarande plus äggen dör. Hoppas att grejerna får plockas tillbaka till helgen, för då är det tänkt att jag ska få gäster.

Hoppas att alla småkryp dör.
    Men då har du ju iaf fått  skafferiet rengjort ;)

• sholof
    Ms H skrev 2013-08-27 21:00:58 följande:
    Ja, och inte bara rent, utan även tomt. Har ju typ fått slänga alla torrvaror :(

ja just det.
    Jag fick mjölbaggar en gång, då tömde jag nästan hela skafferiet, sedan dess har jag all mjöl i burkar :) praktiskt o bra 
  • sholof

Hur går det för er i vardagsrummet?

Jag lyckades damma hela rummet o när det var klart behövdes golvet dammsugas, så då passade jag på att dra fram soffan o allt för grundlig dammsugning. 
    Slängde även några tidningar, så jag är i stort sätt klar där, så imorgon kanske jag går på kontoret :)  

• sholof
    Linn77 skrev 2013-08-28 19:00:09 följande:
    Sholof: vilken härlig överraskning att få se sitt nystädade kök här i tråden :) Ms H: Fy för ohyra. Tur att det har varit fint väder iaf men hur håller man sig hemifrån i 24 timmar?

JA visst är det härligt :) Skönt när man är två som tar hand om hemmet.
    Sen vet han att jag blir så glad för det oxå  
  • sholof
    Pallas skrev 2013-08-29 14:39:01 följande:

För vi vill ha en högre värdering än det pris Vi fått.

Håller tummarna för att värderingen blir så bra som möjligt.

Här har jag huset fullt av barn och   kompisar :) Själv har jag sovit i 3 timmar o känner mig urlakad. Så vi har bestämt att det blir pizza till hela skaran när sambon kommer hem från jobb. Fram tills dess röjer jag det dagliga så att jag sen bara kan dö i soffan ikväll 
  • sholof

Har ni gardiner i alla rum som har fönster?

Jag kan inte bestämma mig för om vi ska ha gardiner i vardagsrummet eller ej.
    Så undrar hur ni andra tänker om ni valt att inte ha gardiner i något rum.

• sholof
    81missan skrev 2013-08-30 07:21:30 följande:
    Vi började med gardin i köket och sedan i gästrummet. Nu finns även gardin i pojkarnas rum. Däremot finns inte så många gardiner att byta mellan, faktiskt bara i köket som vi byter. Önskar att jag var mer intresserad.

Samma här.
    Vi byter gardiner bara i köket, då vår, höst o jul.

I de andra rummen har vi bara en uppsättning, och till vardagsrummet inga alls som sagt   
  • sholof

Idag var jag äntligen förbi Clas Olssons och köpte mig en dammvipa med strutsfjädrar efter rekommendationer här ifrån.

Jag provdammade lite och tror att den kommer fungera så som jag har tänkt mig. Att inte behöva lyfta på prydnadssakerna så ofta...  

• sholof
    Anyah skrev 2013-08-30 19:32:41 följande:

Så den är bra? Har tittat på den efter att ha läst om strutsfjädrar på FlyLady och har tänkt köpa en.

Ja jag vet att iaf Linn har en sådan och hon verkar vara nöjd med den.
    Det jag känner kan vara bra med den är att den ska dra till sig dammet som man sen rister av.
    Den andra vipan jag har, en sån där lång flerfärgad sak, drar mest runt på dammet o föser ner det på golvet :) Men den är ju iofs bra för väggar, tak och golvlister...

Men den jag köpte idag ska vara bättre att damma när man har saker på en hylla osv. Jag tycker iaf den verkar bra eftersom den är lätt i fjädrarna o att fjädrarna är lite längre så att den dammar mer runt om sakerna     
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!