Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Sån här har jag, den är väl hyfsat kort. Jag föredrar iaf denna istället för en flerfärgad syntetisk. :)

Denna vippa ska samla upp dammet och sen får man skaka av dammet, detta gör jag ute. Tycker det funkar bra med att den samlar upp det förutom om det kanske är alldeles för dammigt. Men tycker den samlar upp det mycket bättre än en syntetisk iaf.
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

När jag kollar på clas O så ser jag en mindre dammvippa med strutsfjädrar också, i färgerna grön, blå o rött. hhmm...färgar man verkligen strutsfjädrar innan?
    Är det verkligen strutsfjädrar? 
    Googlar vidare  

• sholof
    Chianti skrev 2013-10-03 19:10:00 följande:
    Kolla in uppslaget på sid 16-17: epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_miiv
    Ett annat sätt att få kontroll hemma.

intressant artikel eftersom vi på mitt jobb just nu implementerar LEAN :)
    Fast jag tycker det verkar mycket mer intressant att göra det hemma än här på jobb *S* 
  • sholof

hemmet är städat o klart för helgen!

Lite småplock i veckan, så home blessing tog nog ungefär precis en timme för mig.....fast då kom sambon efter med moppen o tvättade golven. :)

Nu blir det lite bak o sen fredagsmys  

• sholof

Denna veckan är det köket, har ni några projekt? Jag behöver en fot i baken för att komma igång :)

• sholof
    spökplumpen skrev 2013-10-08 07:14:27 följande:
    Jag känner mig nöjd om jag hinner med det som står i mailen att man ska göra i köket. Att skura sophinkarna var välkommet, inte kul men välkommet. Men idag är det whb som gäller...med min nya stutsvippa. Ska bli kul att testa den. Lyckas ni andra städa era hem på 1 timme? Min whb tar ca 2 timmar och då tar jag inte badrummen. Sätter timern och flänger runt så att jag är genomsvettig efteråt. Just ja, måste försöka hinna med och vattna de blommor som jag bommade vattna i helgen.

Hur stort hus har du?

Jag hinner på en timme att göra whb, men då får jag inte göra annat som kanske skulle behövas. :)

Detta ingår i Flyladys whb Dammsuga      Damma Moppa golv Putsa speglar och torka av dörrar Kasta tidningar och reklam Byta sängkläder Tömma soppåsar och papperskorgar

Jag dammar bara i vardagsrum, köksbänkar o vårt sovrum på Whb, da andra rummen, som barnens sovrum, lekrum m.m. räcker att ta 1 gång i månaden. Sen dammsuger jag hela huset, men inte under soffa osv. Moppar alla fria golvyter. 
    Fast speglar o dörrkarmar brukar jag nog bara göra vid behov.   

• sholof
    vallakra skrev 2013-10-08 08:51:56 följande:
    Igår gjorde vi en "laddningsstation" till mobilerna mm.

Vi borrade ett hål genom "golvet" på ett skåp, fixade in en förlängningssladd (en sån där med en röd knapp på), satte i laddarna och vips så kan vi ladda mobiler och annat smått utan att behöva belamra köksbänken med irriterande sladdar.

Den röda knappen gör att vi kan stänga av hela köret på en gång. 

Smart. Vi fixade till sladdar o laddningsstation vid våra nattduksbord när vi gjorde vid vårt sovrum. Men det kommer fram behov av att ladda i vardagsrum m.m. så nu får vi kanske klura på en lösning där. 

• sholof
    Chianti skrev 2013-10-15 10:27:59 följande:
    DAMM!! Var kommer det ifrån? Varför flyttar det in hos mig? Vare sig jag dammar eller våttorkar så kommer det tillbaka. Hur göra för att minska dammängden?

haha, ja damm produceras fasligt fort.

Tyvärr mer i vissa hus än andra har jag märkt. Här där jag bor nu blir det dammigt mycket snabbare än förra huset.
    Så det är nåt att tänka på när man någon gång flyttar, att ta reda på hur dammigt huset egentligen är :)  
  • sholof

Grattis Kallas! Perfekt läge för utrensning. :)

• sholof
    hon mot strömmen skrev 2013-10-17 17:09:47 följande:
    Nu har jag ett stort projekt framför mig i ca 5 månader, att skotta snö.
    :-\

Här i söder dröjer det ett tag till innan vi får snö. :)
    I helgen funderar vi till o med på att åka ut i vindskydd med barnen. Härligt höstväder har de lovat :) 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!