Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ny månad, kanske dags att hänga på zonerna här oxå. 
    Hallen behöver sig en genomgång, samt att vi behöver borsta o feja utanför ytterdörren. 

Vi har även inköpt en ny torktumlare, vår gamla gick i sönder i somras. 
    Så i helgen har jag ägnat mig åt att tvätta ikapp allt som jag inte har kunnat tvätta då vi haft ont om plats att hänga tvätten. Idag var den stora klädvikardagen. Men nu är iaf all tvätt tillbaks i sina lådor :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Jag tittade inte på FL efter lång tid ifrån och ser att ni börjat skriva i min älsklingstråd. :) 
    Även jag behöver rycka upp mig och börja städa mer. :)

Bädda sängen kanske jag kan lyckas med denna veckan. 
    Sen måste jag ta tag i vårstädningen :) 

• sholof

Så skoj att denna tråden lever igen. 
    Var oxå med här för några år sen, och var väldigt aktiv både här och i rensandet. 
    Men sen kom livet emellan och de sista åren har vi mest hankat oss fram. 

Nu känns det som att det börjar bli dags igen för att ta tag i rensandet och knäcka den där städkoden :)

• sholof
    Voxen1 skrev 2018-11-01 20:25:27 följande:
    Kul att se dig i tråden igen! Kommer ihåg dig, men på den tiden läste jag bara och skrev inte. Då slet jag med mina hotspots och försökte förtvivlat hänga med i zonstädningen. Jag organiserade som en galning men kom fram till att jag inte skulle få någon framgång om jag inte rensade ordentligt. Hoppas på att knäcka stadkoden under nästa år :)
    Åh, så skoj. Ja vi var några som var väldigt aktiva för några år sen, men sen kom väl livet emellan. 

Har hänt mycket sista åren som gjort att vi inte riktigt orkat hålla efter lika mycket. Men nu väntar vi en sladdis i februari, så vårt mål är att få ett fungerande hem. Det första vi måste jobba med är att få bort alla hotspots där det bara samlas massa saker hela tiden :)
  • sholof
    Ms H skrev 2018-11-04 13:31:55 följande:
    Åh, hej! Jag saknar våra konversationer, allt pepp och stöd vi fick/gav typ dagligen back then...
    Ja men visst var det så :) Det gick ju mycket lättare när man fick pepp och dela med sig av vad man gjorde :)
    Skoj att du oxå är kvar här. 
  • sholof
    Åh, hej! Jag saknar våra konversationer, allt pepp och stöd vi fick/gav typ dagligen back then...
    Ja men visst var det så :) Det gick ju mycket lättare när man fick pepp och dela med sig av vad man gjorde :)
  • sholof
  • sholof

Ja det var ju inte meningen att spamma...och jag vet ärligt talat inte om eller hur man tar bort inlägg :) 

Har varit bortrest över höstlovet men nu är det full fart igen. 
    Jag känner lite att jag inte vet i vilken ände jag ska börja så blir lite här o där än så länge. 

• sholof
    Ms H skrev 2018-11-07 18:03:38 följande:
    Förlåt för tråkigt förslag, men börja med väskorna/tvätten. Det är ju såååå skönt när det är klart. Och så brukar det vara skönt med lugn miljö i sovrummet också, så kanske decluttring där?
    Ja, det är ju ganska bra att faktiskt börja med just det. Står väskor i hallen som ska ut i förrådet, de borde jag kunna ta tag i imorgon :) Tvätten är en evighetsgöra, men måste få till en bra rutin där så att den blir vikt direkt efter att den har torkats....har haft en hög med ren tvätt i soffan nu under en längre period. Det brukade jag aldrig ha innan...så känns som att det borde gå att fixa bort den ovanan snabbt. 

Sovrummet får bli nummer 3 på listan sen, har en hel del kläder som jag inte kan använda nu när jag är gravid. Sen ska bebisen få en egen lite plats utanför vårt sovrum som vi måste fixa till oxå :)
  • sholof
    Ms H skrev 2018-11-10 12:11:49 följande:
    Är väskorna ute? Vikt högen?
    Tvätten är iaf vikt, dock tillkommit en liten ny hög...den ska jag ta tag i direkt. 
    Väskorna står kvar....men har iaf tagit hand om de väskor vi använt i helgen :)
  • sholof
    Ms H skrev 2018-11-10 12:11:49 följande:
    Är väskorna ute? Vikt högen?
    Tvätten är iaf vikt, dock tillkommit en liten ny hög...den ska jag ta tag i direkt. 
    Väskorna står kvar....men har iaf tagit hand om de väskor vi använt i helgen :)
  • sholof

Här var det tyst. :)

Vad har ni för planer för hemmet i helgen? 

Vi ska ha lite kalas imorgon, så planen är att röja och städa det viktigaste i eftermiddag. 
    På söndag hade barnen önskemål om att få julpynta lite, och det kändes som en bra plan så att vi inte behöver stressa med det. Så deras rum och fönster få bli helgens projekt. :)

Sen måste jag komma på en lösning för sakerna som ska till loppis. Som det är nu så ställer jag det i ett hörn, men har väldigt svårt att få iväg det sen. Därför blir det ofta att vi bara förvarar saker som egentligen borde ut direkt.. Vet inte hur vi ska komma runt det. 

• sholof
    Voxen1 skrev 2018-11-16 20:37:15 följande:
    Denna veckan har varit jättestressig så jag har inte fått gjort det jag tänkt. Veckostädning, tvätt och ett skåp har jag hunnit med. Så I helgen ska jag rensa klart i köket och flytta om lite i skåpen. Tänkte även torka av lister, taklampa, kyl, frys, diskmaskinen samt skåpsluckorna.

Nästa vecka ska jag försöka damma ordentligt i hela huset, för nästa lördag tänkte jag julpynta.

För kläder som ska atervinnnas/doneras har jag en kasse i garderoben. När den är full måste den iväg! Det får absolut inte tillkomma fler kassar :) Kanske något liknande kan funka för dig. Eller är det stora saker?
    Ja, ofta är det ju kläder så jag rensar ut från barnen... eller andra mindre saker. Så egentligen en kasse med kläder och kanske en låda till loppis hade räckt bra, istället för som nu då jag har 5 kassar i hallen o lika många lådor i ett av rummen som borde varit iväg för länge sen. 
    Så ska organisera upp ett ställe där jag placerar loppislådan, detta ska jag göra  i helgen när vi väl kommit iväg till loppis :)
  • sholof

Ja, jag började lite på fönstertvättningen i helgen... insåg att kylan och gravidmagen ställde till det för mig. 
    Så vi kom fram till att vi var nöjda när fönsterna iaf såg lite renare ut än innan :)
    Sen slängde jag även upp julgardinerna i de fönster som jag blev färdig med, och barnen ville ha upp sina julstjärnor...så här har vi redan en del adventspynt uppe :)
    Blir mindre stressigt för mig i helgen, för nu har jag bara vardagsrummet och kontoret kvar att putsa. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!