Voxen1 skrev 2018-11-16 20:37:15 följande:
Denna veckan har varit jättestressig så jag har inte fått gjort det jag tänkt. Veckostädning, tvätt och ett skåp har jag hunnit med. Så I helgen ska jag rensa klart i köket och flytta om lite i skåpen. Tänkte även torka av lister, taklampa, kyl, frys, diskmaskinen samt skåpsluckorna.
Nästa vecka ska jag försöka damma ordentligt i hela huset, för nästa lördag tänkte jag julpynta.
För kläder som ska atervinnnas/doneras har jag en kasse i garderoben. När den är full måste den iväg! Det får absolut inte tillkomma fler kassar :) Kanske något liknande kan funka för dig. Eller är det stora saker?
Ja, ofta är det ju kläder så jag rensar ut från barnen... eller andra mindre saker. Så egentligen en kasse med kläder och kanske en låda till loppis hade räckt bra, istället för som nu då jag har 5 kassar i hallen o lika många lådor i ett av rummen som borde varit iväg för länge sen.
Så ska organisera upp ett ställe där jag placerar loppislådan, detta ska jag göra i helgen när vi väl kommit iväg till loppis :)