Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

hhmm, nu hamnade jag ju vid datorn istället för att bläddra igenom de tidningar som hamnat i vardagsrummet så att jag sen kan slänga dom. :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    Angiehults skrev 2013-10-29 20:08:58 följande:
    Tre bra anledningar till att inte bädda sängen... Det är mer renligt att låta bli!

angiehults.blogspot.se/2013/10/husmorstips-la... 

Fast om man bara låter täcket ligga kvar som det ligger när man går upp, som på bilden i din blogg. Så frodas ju kvalsterna bra under täckets värme. Man får ju vädra sängen en stund för att få bort värmen och fukten. Efter det så kan man bädda sängen utan problem.
  • sholof
    81missan skrev 2013-10-30 12:36:24 följande:
    Jag lyckades ganska bra med min WHB igår och när jag var klar undrade jag vad jag skulle göra av all tid som var kvar:) Såå otroligt när jag har börjat få kläm på det här!

Ja visst är det skönt när man känner att det går på rutin, och det inte tar så mycket tid.

Idag har vi storstädat halva vardagsrummet. under soffan, soffbord, tv bänk är avklarat, så skönt 
  • sholof
    Pallas skrev 2013-10-30 17:40:46 följande:
    Jag har flyttstädat köksfläkten nu, för att bara kunna torka av den lite snabbt när vi väl flyttar. Den installerades -82, jag var garanterat på ställen som inte blivit vidrörda sedan dess. Har ni kollat inuti era köksfläktar på sistone?

Nix, kollar inte längre in än vad filtret sitter, som jag rengör ibland. På tal om det måste jag beställa ett nytt filter då detta vi har förmodligen är jättegammalt o lite söndrigt
  • sholof
    81missan skrev 2013-10-31 21:01:27 följande:
    Nu blev jag påmind om att rengöra fläktfiltret. Vet ni förresten om man ska byta ut det lilla filtret/skumgummibiten som sitter i kåpan i badrummen? (Hoppas ni förstår vad jag menar.)

har faktiskt ingen aning... Jag kollade precis efter en ny fläkt till badrummet då den vi har funkar dåligt. Den släpper dessutom in luft utifrån så nu blir det kallt på badrummet istället.
  • sholof

Jag bestämde mig för vad jag tyckte var viktigt att komma vidare med. För mig var det självklart att få rutin på badrums SoS och tvätten. När väl en rutin sitter så tar den inte så mycket tid per dag plus att det går nästan på automatik. 

• sholof
    Stokke skrev 2013-11-03 07:26:45 följande:
    Jag är så glad att rutinen med disken fungerar så bra. Har även börjar med en tvättstugerutin. En maskin på morgonen och en maskin på kvällen. Så skönt att slippa tvättberget.

Har ni andra era städprodukter i badrummet? Eller hämtar ni ifrån städskåpet varje morgon?

Jag har också det jag använde dagligen i badrummet. En flaska där o en på gästtoaletten plus trasorna. Resten har vi i städaskåpet
  • sholof
    Pallas skrev 2013-11-04 09:19:43 följande:
    Någon som har tips på en bra sprayflaska? Jag lyckas bara köpa såna där värdelösa billighetsskräp på typ Ö&B.

Samma som mig, de går i sönder ganska snabbt.
    Jag återanvänder istället sprayflaskor som där har varit rengöring i... går ju bra om man ska använda det för städning igen :)

Jag har hunnit måndagsstäda huset, lite uppröjning och dammsugning behövs efter helgen. Har även tagit hand om helgens tvätt så nu kan vi börja den nya veckan. :)    
  • sholof
    Linn77 skrev 2013-11-04 19:26:36 följande:
    Äntligen har jag hoppat på FlyLafy-tåget igen. Har idag påbörjat zonstädningen av köket. Tar det lite lugnt och fortsätter imorgon. Men det känns härligt att vara på gång igen. :)

Välkommen tillbaks Linn, du har varit saknad! :)
  • sholof

Jag försöker också hoppa på zonstädningen igen, och hoppas att jag får en den rutinen också. :)

Har sovit som e kratta idag och bestämde mig för att gå upp o göra något vettigt istället o kanske få sova lite ikväll istället. Så när tevattnet kokade började jag rengöra bänken där vi har Micro, kaffekokare o tekokaren, så nu har jag torkat av både över o underskåpen plus rengjort Micro o kaffekokaren.

Jag kommer skriva en lapp till sambon att han får torka av uppe på överskåpen, för sist jag gjorde det så stod jag på tå o fick till slut ont i ryggen. Så det blir hans jobb framöver, det o kyl/frys   

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!