Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag kollade på veckan kellys uppdrag, och jag kommer göra ons-fredagens uppdrag nu i början av veckan. Då är iaf rummet dammat överallt o golvet rengjort. Sen är det dags att börja förberedda  för helgens 5års-kalas ett på lördag för lite släktingar och så ett barnkalas på söndagen.

Plus att jag mår dåligt och är hemma från jobb så allt för mycket kommer jag nog inte göra. 
    Men damma ska jag iaf göra idag o imorgon. 
    Kanske att jag ska gå igenom tidningarna också när jag ändå ligger på soffan. ;) 

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Har jag förstått det rätt med att det bara är hallen 1 dag denna gång?

• sholof

Stämmer nog Linn. Så blir det vardagsrumszonen bara 2 dagar i slutet av december...
    Vi hade förmodligen hallzon 1 dag i början på november. 

Men en hel vecka i hallen kan behövas....För nu är det verkligen dags att plocka bort alla höstkläder o gympaskor.
    Vi har haft minus 8 nu två dagar i rad här i skåne :) 

• sholof

Ja just nu är vi i vardagsrummet, o nästa vecka tror vi att vi är i hallen. :) Vi får väl se.

81missan:
    Jag har intryck av att bäddsoffor inte är så sköna att sitta i om man ska använda den som vanlig soffan till vardags. Men om man hittar en bra soffa som även är bekväm så är det väl ett bra alternativ. Då har man allt i ett istället för tältsängar som man måste förvara någon annan stans när man inte har gäster. Fast det beror kanske på hur ofta ni har övernattande gäster.   

• sholof
    Tiiara skrev 2013-11-27 10:58:03 följande:
    Tack, jag ska försöka göra det. Jag tror dock att jag behöver ta hand om enbart diskbänken lite längre än en vecka, eftersom att jag tidigare har lagt till något efter första veckan och just därför har jag inte kunnat hålla mig till planen längre än 2 veckor. 

Jag är hemma idag och har dottern på förskolan till kl 17. Tänkte att jag skulle hinna diska allt nu och sedan sätta igång med uppgiften.

Det jag känner stress och frustration inför är att jag vill börja julpynta i helgen, och då vill jag ju även ha det städat annars blir det bara stökigare.. Så jag kommer nog plocka undan det värsta så att det åtminstone ser fint ut tills jag börjar med decluttrandet.. Önskar verkligen att jag hade mer ork och tid att lägga på städning..  

En bra ide att få undan disken i första hand. Du kommer aldrig kunna shina sinken  annars som är första steget. 
    Du får ha som uppgift att försöka diska efter varje mål, så att diskbänken är tom varje kväll. När det väl sitter så får du lägga på ett steg till.

Men just nu när advent o julen närmar sig så skulle jag nog satsa på att plocka undan och få det rent på ytan, decluttra kan du börja med sen när du känner att hemmet är ok inför julen.     
  • sholof

Redan köket igen?! :) Tiden går allt för fort känns det som.... Fast det positiva är ju att köket fortfarande känns rent efter förra gången.

Idag ska julgardinerna upp och sen ska jag ta hand om jullådorna som står i hallen. Ska bestämma vilka som ska bäras ut igen o vilka som ska stå på vänt tills helgen.

Vi har fått en ny hotspot i köket sista veckan :(
    Vi har förlängt vårt matbord eftersom det är kalas på kalas o julfirande o gäster o firande hela december. Så vi tyckte det var en bra ide att ha bordet långt hela månaden.... Men nja, det var det ju egentligen inte. Nu har vi fått en ny avställningsyta nära diskbänken istället, där det passar sig bra o lägga post o ställa saker m.m.

• sholof

Jag håller med, ta det som syns i första hand. De rum som jag prioriterar är hall, kök, vardagsrum och badrummen. Det är i de rummen vi umgås.

• sholof

Oj vilken energi du haft idag Stokke!
    Önskar att jag oxå hade sån energi...

• sholof

sista veckan innan jul nu! :)
    Denna veckan är det badrumszonen, tror jag... :) Så där får det bli den vanliga skrubbningen av duschkabinen from hell!

Vi har haft 5 års kalas hela helgen....så vi är helt slut idag. Men vi hann iaf få in granarna o pynta dom.....så i veckan ska jag bara köra en modifierade veckostädning där jag tar ett rum per dag så att alla rum iaf blir städade.

I helgen ska jag o sambon ta ett race i barnens lekrum, så vi får organisera o sortera bort det gamla. Så att det nya få plats :)

• sholof

Här var det lugnt, har alla fullt upp inför julen?

Själv fick jag gå hem tidigare inatt från jobb då minsta kräktes. Så får en heldag hemma med honom. Blir till att städa deras sovrum o badrum nu när allt är tvättat. Konstigt hur mycket de hinner kräka ner på kort tid...

Sen blir det till att slå in lite julklappar, o sen lär väl min ork ta slut nångång mitt på dagen.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!