Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ny vecka, semester och förkyld. Känns allmänt tungt, men nu ger jag mig på vardagsrummet! Tänker utforska soffan och se om jag hittar nåt skoj :) I zonen hos oss ingår även ett dator/rit/pysselrum......så jag har att ta tag i. :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Vad är det för servetter? Idag har jag dammsugit soffan o under....o dammat hela vardagsrummet plus datarummet. Sortera 3 kassar med allt möjligt i så nu blev det bara en påse datorgrejor kvar. :)

• sholof
    81missan skrev 2013-03-26 07:01:29 följande:
    städar du bland datagrejorna? Är det du som är mest vid datorn? Min man har flera kartonger med dataprylar och annat diverse (står iofs i förrådet) som jag skulle vilja plocka bland.

Jag städar vid datorn i datarummet, men ej bland alla extra datorgrejor som sambon samlat på sig. Det måste han själv göra, för mycket av det som ligger i lådor kommer faktiskt inte mer att användas.
  • sholof
    Ms H skrev 2013-03-27 20:16:07 följande:
    Har alla knäckt städkoden nu eller varför är det så tyst här?

Nej då... :) Har haft en svacka under dagen och är iaf glad för grundordningen vi har, det känns inte så svårt att hålla efter de rutiner jag redan har fått. Imorgon fyller min äldsta kille 6 år, så då kommer vibha gäster i flera omgångar i två dagar nu.....känns som att jag inte kommer hinna med så mycket mer.
  • sholof

Så, städat o upplockat i hela huset, toaletterna tar sammanlagt 2 min att rengöra nuförtiden. :) Hela huset och alla sängar är klara o det tog max en timme allt som allt det jag gjort idag.....och nu är vi redo för gästerna. Sonen har önskat sig taco till ikväll, lätt mat att bjuda på, så jag behöver inte förberedda en massa innan.

• sholof
    060810 skrev 2013-03-29 13:38:27 följande:
    Ingen knäckt kod här heller. Köket börjar så sakta likna ett kök igen efter en vecka av uselt städande. Så nu blir det skärpning. Gäster imorn då sonen fyllde 5 år igår. Sholof: bra dag att få barn på. ;) 28 mars. ;) hihi

Ja helt klart en bra dag att få barn på, hade bara önskat det var mer våraktigt. Idag var jag hos frissan i 2 timmar o när jag kom hem så var morgonrutinen redan klar. :) Härligt att det funkar bra även om jag inte är hemma.,....
  • sholof

efter en veckas förkylning så bestämde vi oss idag för att bege oss ut i skogen i det underbara vädret. Så nu har vi tankat batterierna för kommande vecka. Och en ny zon att börja i.....hallen, o för vår del även killarnas lekrum. I den här zonen började jag min flylady för typ en månad sen, så nu får jag äntligen fortsätta o förbättra. :) månadens vana är tydligen att bädda sängen, känns som en lätt match. :) Nu är våren äntligen på väg. :)

• sholof

Jag läste att verandan ingick i dagens zon, så jag har ägnat 15 min till att debutera där. Eller jag skottade bort snön som låg på uteplatsen, det måste väl ändå räknas?. :) Uteplatsen är i skugga hela tiden så även om det andra snön har smällt så smälter inte det som är i skuggan, så det behövde lite hjälp.

• sholof

Jag rusar genast iväg till bloggen. Härligt Linn att du verkar må bättre nu, förstod att du blev sjukare när du inte skrev något i bloggen.

• sholof

Debutera har jag inte alls gjort på uteplatsen utan decluttrat. Autokorrekt är bra ibland.:)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!