Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Phillippa skrev 2014-05-17 19:45:47 följande:
    Här går det riktigt bra. Vi har haft det fint hela veckan och appen är ett bra verktyg även för min man.

När jag skulle fylla i weekly tasks idag hittade jag en ny task "sexuellt umgänge med make" hade han skrivit in ;).

haha det är ju toppen så att ni inte missar det. Vissa veckor borde man verkligen boka in lite egentid med maken :)
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Månadens vana? vad var nu det?!? :D
    Nä, men nu ska jag komma igång, träningevärken satt i nästan hela förra veckan.
    Men jag måste nog verkligen planera in tid för träning för någon ork har jag inte till det.

• sholof

Jag har tagit tag i träningen, och har fått in lite träning både igår och idag.... hoppas jag kan få in denna rutinen helt.

I övrigt har jag då inte hunnit städa så mycket, för det har orken inte räckt till :)

• sholof

Hilmas: ja nya rutiner speciellt på morgonen tar ju sin lilla tid för alla inblandade att vänja sig vid. Nu har ni gott om tid på er att tänka igenom hur ni vill ha det.
    Eftersom jag jobbar natt, så kommer jag hem 6:30 då jag ser till så att barnen verkligen har kommit upp och är påklädda. Mannen väcker dom en kvar tidigare ungefär.
    De dagar de ska äta frukost hemma så fixar jag med det direkt, andra dagar är det bara att se till så att de är glada och vakna så att vi kan köra dom till skolan så de äter frukost där.
    Något som underlättar är att lägga fram kläderna på kvällen innan och se till så att väskorna är förberedda.

Garderoben har jag bara tänkt på idag, tror vi väntar på att röja i den tills helgen när vi bägge två är hemma.
    Mannen har dock dammat av i sovrummet idag, och jag sa till honom att rensa på sitt nattduksbord, så det hoppas jag att han har gjort.

• sholof

Idag sträckte jag lårmusklen när jag städade toaletten....så var försiktiga tjejer när ni städar ;)
    Det gör fortfarande fasligt ont, och att sätta mig ner på huk är inte att tänka på...

Annars så är sovrummet avdammat, på fredag blir det sänklädesbyte och i helgen garderoberna. Är det fint väder så får vi väl ta ut kläderna o sortera dom i trädgården :)

Hilmas skrev 2014-05-21 22:52:54 följande:

Om du kommer hem 6.30, när åker du på jobb? Hinner du sova ca 7 timmar på dagen? Hur många nätter jobbar du? Din kropp måste ju redan vara anpassad till din rytm. Själv tycker jag det är så jobbigt att flyga över många tidszoner, eventuellt är det mycket individuellt hur man klarar det. 

Jag brukar köra till jobbat vid 21:20. Jobbar mellan 22-6:12 :)
    Jag jobbar 5 nätter i veckan, men första natten så jobbar vi bara 5 timmar och börjar alltså kl 1 på natten.

Jag brukar som senast komma i säng till 8 de dagar jag måste köra barnen till skolan. Jag har sen ca 8 timmar på mig innan jag måste hämta dom vid 16-16:30. Så jag skulle kunna hinna sova 7 timmar, OM jag hade kunnat. Oftast vaknar jag efter 4-5 timmar o har svårt att somna om. Så jag är väl lite trött allmänt....men är van vid det. Detta är det som funkar bäst för min familj just nu, jag slipper jobba kvällar och helger iaf. :)
    På helgen ställer jag om mig helt och är vaken med familjen, för att sen hinna vila lite på söndagskvällen innan det är dags igen.
  • sholof

På tal om rutiner, så är jag ju hemma på eftermiddagen själv ibland innan mannen kommer hem och jag måste hämta hem barnen. Så jag passar på att fixa tvätt o sovrum m.m. direkt jag går upp....tycker jag kan ta mig tid att göra det om jag nu ändå har sovit dåligt och kommer hämta hem barnen tidigare än "vad jag måste" Såklart hämtar jag hem dom så tidigt jag kan....men då har jag ändå lite extra tid över tills mannen kommer hem och vi måste göra kvällmat.

Angående galgar så är en del nöjda med biltemas sammetsgalgar, just för att klänningar o dyl inte glider av. Jag har bara tittat på dom men inte inhandlat några än.
    Det bästa är väl iaf att man har likadana galgar i garderoben så att det blir snyggt o fint :)

• sholof

Sträckningen är på insidan, dock inte så näre ljumsken. Idag känns det lite bättre, men då har jag oxå gått på värktabletter hela dagen.
    Hoppas det inte är något allvarligt med din ljumske, verkar jobbigt det där :(

• sholof
    SolblommaSthlm skrev 2014-05-23 10:22:35 följande:
    Den här tråden måste jag läsa igenom. Lär väl ta ett tagFoten i munnen men definitivt något för mig.

Det lär ta sin lilla tid :)
    Men här finns mycket inspiration, och ibland är det bara skönt att få klaga över saker som bara blir liggandes.

I helgen är det ju tänkt att jag o mannen ska gå igenom våra garderober.
    Det ser ut som att det blir regn idag, så kanske...kanske.. Håll tummarna! :)
  • sholof

Här går det oxå rätt trögt. Dock så tömde vi faktiskt nästan hela vår garderob i lördags, städade av den. Slängde en sopsäck med kläder....några plagg fick stanna kvar på prov.
    Vi har en del kvar, den delen som hänger plus våra träningskläder. Fast vi har gått igenom alla kläder som hänger för inte så länge sen så egentligen är det bara att ta ut o städa av.

Sen behöver vi finna plats för lite saker som oftast hamnar i vår garderob... :)

Känner inte att vi har så mycket att göra i just vardagsrummet. Mannen behöver bara slänga några datortillbehör som han förvarar där....Efter det behövs det bara lite allmän städning. :)

• sholof

Idag sorterade jag 2 av våra killar byrålådor...får se om jag orkar ta de andra 2 nu i veckan. Skönt att sortera ut det de inte använder och det som börjar bli försmått. Så nu vet vi vad vi behöver handla till dom :)

Ny månad och nya tag. Har inte koll på vilken zon vi är i ens :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!