Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Divahd: låter som ni har fått till en bra lösning. Vill oxå se bild :)

Idag tömde jag iaf de sista 2 killarna byrålådor o sorterade snabbt bort det jag visste är för smått.
    Sen åkte jag o mannen och shoppade lite nya sommarkläder till dom :)

imorgon tänkter jag låta dom prova lite av alla de kläder som jag inte vet om minstingen ska behålla... Sen så är jag nästan klar med alla garderober o byrår i huset.

Matsal har vi inte, men hallen är väl iaf ok....förutom den där sekretären. Men det får bli en annan veckas projekt. :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Idag fortsatte jag med klädrensningen, så nu är jag klar med alla killarnas byrår. 3 pappkassar med kläder och skor står och väntar på att vi ska köra o lämna hos en släkting.

Även garderoben där vi förvarar vinterkläder fick sig en utrensning, eftersom där var lite annat smått o gott i den garderoben.

Så då har jag bara vår garderob kvar där vi hänger kläder o förvarar våra träningskläder....sen är jag helt klar :)

Sen är det väl resten kvar då...

• sholof
    vallakra skrev 2014-06-05 17:02:31 följande:
    Har ju absolut ingenting med städning att göra men jag måste ändå fråga (vi kan ju låtsas att det har med städning av trädgården att göra).

Jag besökte idag för första gången Blomsterlandet och blev helt stum. Brukar det vara så billigt? Jag köpte klängväxter för halva priset (redan fullpris var ju snorbilligt). Nu sitter jag här och grämer mig över alla pengar jag lagt ut genom åren på att handla på den svindyra plantskolan som ligger närmast mitt lilla pluttsamhälleSkrikandes.

Jag tror att det kan skilja sig väldigt mycket i pris. Små plantskolor måste väl överlag hålla högre priser. Men det lönar sig nog att kolla runt om man ska handla lite till trädgården.

Jag tycker att trädgårdsfrågor helt klart hör hit här....för utan en fin trädgård så ser ju hemmet inte så fint ut heller :)
  • sholof
    81missan skrev 2014-06-05 21:03:36 följande:
    Jag längtar efter att få tid till att städa. Önskar nästan att vi bara är hemma i helgen:) Nu har vi det ganska ok så jag borde kunna ta tag i zonerna nu. Har rensat handfaten idag, även om det säkert är helt fel zon men ändå:)
    Trevlig helg förresten. Alla lediga imorgon?

Kvittar väl vilken zon det är, allt man gör är ju bara bra. Själv har jag ju hållit på med kläderna fast vi tydligen är i hallen denna veckan.

Nja, jag jobbar inatt oxå, så jag är ju inte helt ledig....fast jag har ju å andra sidan bra betalt för att jobba övertid en helgdag :) 
    Men skönt att resten av familjen har låndledigt.

Imorgon ska vi göra oss av med klädpåsarna som vi har sorterat ut....och sen ska vi försöka bestämma vad nästa projekt ska bli.
  • sholof
    Divahd skrev 2014-06-10 15:05:17 följande:
    Glömde skriva den får man inte tvätta med sköljmedel för då suger den inte upp ordentligt sen. Annars funkar den bättre än alla garnmoppar jag provat.

Jag har en likadan, dock har jag ju tvättat den med sköljmedel....men tja, för vår del har det nog ingen betydelse om den suger upp lite sämre. Jag har ju inte ens märkt någon skillnad. :)

Men jag är nöjd med vår, mannen däremot verkar vilja ha en annan sort, har inte riktigt blivit klok på varför egentligen
  • sholof

Ja jag tycker oxå det går så väldigt trögt.... och ogräset växer ju oxå i detta konstiga väder vi har.

Idag har jag iaf dammat av stora delar av huset, mannen städade toaletterna. Jag har tvättat sängkläderna i 2 av sängarna, resten tar vi idag.
    Idag ska även killarna få städa och damma sina rum. De ska oxå få sortera ut allt krams de samlat i sina sovrum. När alla sovrum är klara kommer vi börja i deras lekrum.

Men vi tar ett rum i taget och gör det helt klart....känns som att det fungerar bäst för oss just nu. Så även om det kan ta 2-3 veckor innan vi blir klara så är det bättre än att inte göra nåt alls.

Idag ska jag även göra klart veckostädningen....där vi har golven kvar. Dammsuga och tvätta golven, sen blir det trädgåren resten av helgen .

• sholof

Välkommen tillbaks MsH :)
    Skoj med lite aktivitet i tråden igen.

Vi lyckades följa min planering i helgen. Så i fredags städade vi lite allmänt samt att killarnas sovrum nu är röjda o städade i alla vrån. Minstingen fick dessutom slängt en massa som han sparat på... :)
    lördagen gick åt till att tvätta alla sängkläder samt besöka en sjuk svärmor/farmor.

Igår var det äntligen strålande sol så gräset och 1/4 av häcken blev klippt... Verkligen skönt

• sholof

Ja, det var skönt att skolorna slutade förra veckan.... visst är det ttrevligt med avslutningar, sommarfest m.m. men det blir lite väl intensivt på slutet. 3 veckor till semestern, och vi har egentligen inte så mycket mer inplanerat än att göra det som faller oss in.:)

• sholof

Idag har jag fyllt poolen, och samtidigt tagit hand om helgens tvätt plus att jag har börjat röja upp lite. På torsdag åker vi på midsommarfirande över helgen, och då vill man ju att det ska vara fint till kattvakten :)

• sholof

Hoppas ni alla hade en fin midsommar. Vi var bortresta och kom hem sent söndagskväll...så gårdagen ägnades åt att tvätta, och röja upp i köket.

Veckans zon är Master bedroom, dagens mission är klädhögen.... Vårt sovrum är minimalt....så inga klädhögar får plats däri. Fast vi har fortfarande vår garderob med hängande kläder kvar att städa ur, och få ordning på träningskläderna. Så det funderar jag på att göra fram tills på torsdag.

Som extra rum kommer vi påbörja städning och utrensning från lekrummet. Får se vilket väder helgen bjuder på, om det inte blir fint väder så kanske killarna vill vara delaktiga.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!