Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Vi brukar försöka rengöra ugnen en gång i månaden, men då ska helst ugnen vara kall innan vi börjar. :)

Så ny vecka, nya tag! Vad har ni för projekt i veckan?
    Jag orkade inte göra något i helgen alls...så jag får väl tvätta o vika lite tvätt. Samt försöka tvätta några av fönstrena som är värst utsatta av våra katter.

Vilken zon är vi i?

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Hann läsa här i eftermiddags att det var sovrumszonen, så då var det bara in med dammvipan, byta sängkläder o dammsuga. Allt som allt 10 minuter tills hela rummet är städat o klart igen, älskar vårt lilla sovrum :)

• sholof
    Sagolina skrev 2014-09-22 09:27:18 följande:

Haha nu har jag läst hälften av allt som skrivits i tråden (jepp, mer än 4000inlägg!!!). Ni har blivit min kvällsläsning och underhållning i 5min pauserna mellan röjandet. Vissa kvällar har jag svårt att ligga kvar i sängen, för jag får sådan lust att fixa något här hemma:)

Hittills idag har jag tvättat två maskiner och hängt på tork, eldat en brasa för att få tvätten att torka snabbare, röjt köket efter frukosten, SoS i wcn och dammsugat över golven i kök och vardagsrum.

Tycker grunderna sitter bra nu(disk&köksytor, wc, tvätt och plocka undan), så tänker börja gå mera på djupet i oktober. Åker iväg på semester med familjen på fredagen och är borta en vecka, sen får helgen gå till att packa upp och tvätta. Efter det börjar jag med min egen version av zoner: zon1 kök, zon2 wc, hall, veranda, badrum, zon3 övre våningen(sovrum +lekrum), zon4 vardagsrum och alkov.

Höger till vänster, uppifrån och ner och verkligen gå igenom allting. Hinner på så sätt 3-4ggr/zon innan vi får en nykomling i familjen, så då borde huset ha en bra grundordning:)

Kanske är en bra ide att börja läsa om så att man själv får ny energi och inspiration. Fast i mitt fall är det energin som saknas...
    Men visst är det härligt när man känner att visa rutiner sitter bra.

Bra jobbat!
  • sholof

Tisdag och klädvikardagen :)
    Det är väl den rutinen som är veckodagsbaserad som funkar allra bäst. :)

I övrigt han jag plantera lite höstblommor, och tömma poolen idag innan jag återigen däckade i soffan.

• sholof

Ja usch ja, det känns som att det aldrig tar slut. Precis plockat bort sommarkläderna o nu är det dags att plocka fram vinterkläderna.

Hemmet är under kontroll....
    Men det är allt det där som man tänker att man måste rensa som aldrig blir gjort. Det tar liksom stopp och vi finner inte orken :(

• sholof
    Hilmas skrev 2014-10-02 14:38:07 följande:

Det blev inte sommarkläderna. Tvättade fönster i 4 rum. Tack för att denna tråd finns!

Bra jobbat....jag borde oxå tvätta några fönster, speciellt de som katterna gillar :)
    Snart är det väl frost ute o då känns det ännu jobbigare att tvätta dom....

Men jag känner precis som du Hilmas, man orkar bara med antingen det ena eller det andra. Bägge sakerna att både rensa och hålla efter orkas inte med.
    Jag längtar tills vintern så att jag får lite mer tid hemma samt till våren då energin brukar återvända. Fram tills dess sitter jag o kollar hemnet och hittar vårt drömhus. I det huset ska inget komma in som vi inte behöver eller älskar :)
  • sholof

Här är både jag o mannen hemma sjuka. Jag har haft fruktansvärd huvudvärk hela veckan o mest sovit eller legat däckad i soffan.
    Mannen har varit piggare, dock inte haft ork till så mycket.

Men vi har lyckats ta hand om barnen, laga mat till oss samt ta hand om disk och tvätt.
    Jag har orkar vika tvätten idag men sen däckade jag igen :)

I helgen ska vi iväg, hoppas vi är piggare då.
    När vi sen kommer hem behöver hemmet en rejäl veckostädning. Så vi hoppas att vi alla är på fötterna då. :)

• sholof

Vad effektiva ni är här i tråden, man får ju lite insperartion, dock ingen ork... ;)

Men idag hann jag plocka undan i köket, tvätta och vika tvätt samt se några avsnitt av How I meet your mother som jag snart har sett hela serien av :)

• sholof
    Sagolina skrev 2014-10-14 04:40:56 följande:

Sholof: how i meet your mother har jag precis sett klar. Har ofta satt på ett avsnitt då jag ex. ska vika undan ren tvätt. Nu måst jag hitta en ny städ-serie åt mig...

Nu har jag bara några avsnitt kvar. Så säg till om du hittar någon annan bra serie som man kan se sen efter att denna är slut. :)
  • sholof

Jag fick åka till akuten med ena sonen direkt efter kvällsmaten. Sprucken trumhinna. När jag kom hem 2 timmar senare så var både köket avplockat samt  badrummet storstädat. :) Bra med en man som känner att han måste göra något när jag är iväg.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!