Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Får se vart man ska rensa idag. Tror jag imorgon kommer ge mig på skafferiet, känns som att där är lite o fixa med.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Samma här, här inte orkat något idag mer än att spendera tid med barnen.

Men nya tag imorgon då jag är ledig, får se vad jag orkar.

Godnatt

• sholof

Bägge barnen sängar behövde nya lakan efter natten, rätt ovanligt att det händer olycker. så då får det bli deras rum jag städar idag istället. :)

Tänkte beställa nya gardiner till deras rum, några förslag var man kan hitta fina gardiner till barn o ungdomar?

• sholof

Här har jag kaffepaus och kollar igenom min mail m.m.

Barnens sovrum är nästan klart.Kommer lägga en hög utanför dörren med sånt som jag vill kasta men barnen få vara med och bestämma över. Allt kommer dock inte in på rummet igen :)

Har redan kastat 2 söndra barnböcker som bara legat på hyllan i 2 år typ. Sen har jag slängt massa teckningar, pyssel o annat småkrams som lätt samlar sig i deras rum. Så jag har nog fått ihop dagens 15 i deras rum. Så då kan jag börja med gårdagens 15 också...

• sholof

Jag fortsatte med de andra barnen sovrum, där var ännu mer "skräp" samlat. :) tur man kan slänga en del när du inte är hemma.

Nu tar jag en paus och sitter hos frisörskan i några timmar för att slinga mitt hår . :)

• sholof
    Beya skrev 2014-11-20 14:27:50 följande:

Jag hatar och damma! men min son har kvalsterallergi så jag behöver göra det så ofta som möjligt. Hatar att lyfta alla prylar och ändå har jag inte så mycket. Några tips? tar alltid en trasa med lite blött. En annan fråga, dammsuger ni först eller efter ni dammsugit? tänker på att det flyger upp damm när man dammsuger, likadant kan det ju "trilla" ner damm när man dammar.

Jag brukar damma med min strutsdammvippa mellan varven, den kommer åt bra mellan sakerna. Vid storrengöring så dammtorkar jag med vått trasa.

Jag dammsuger alltid efteråt då jag dammar ner allt på golvet känns det som :)
  • sholof

Känns som att man iaf knäckt några städkoder :)

Va bra det funkar med att ha en låda att stoppa allt man inte vet vad man ska göra av när man städar ett rum. Så slipper man lägga tid på att fundera när man väl städar. Sen kan man gå igenom lådan i lugn o ro efteråt. Fast idag blir det barnen och mannen som får gå igenom dessa lådor för att slänga lite till o sortera in det som ska vara på deras rum.

• sholof

81Missan: skönt när även mannen hittar lite rutiner som passar för honom :)

Jag ska nog ta det lugnt idag, känner mig lite sådär febersjuk i kroppen. Lite värk över allt.
    Ska dock passa på att ta en lite skogspromenad nu på morgonen när jag ändå lämnar barnen i skogen.
    Får se vad jag orkar sen, men gamla räkningar borde gå lätt o rensa ut.

• sholof
    Ms H skrev 2014-11-21 16:12:17 följande:
    Hoppas att du har kunnat vila och ta det lugnt idag. Krya på dig!
    Tack. Tog en uppfriskande skogspromenad  och passade på att geocacha lite.
    Sen låg jag i soffan resten av dagen tills det var dags för mig att åka på julbordet med jobb. Det kändes ganska ok när jag var iväg o idag känner jag mig bättre.

• sholof
    81missan skrev 2014-11-21 18:22:44 följande:
    Vad räknas som gamla? VI har papper från hyresrätten, 2007-2010, räknas det som gammalt? :)
    Ja jag skulle nog säga att det är gamla ;)
    Jag sparar nog dom bara Max ett år känns det som. Har aldrig behövt ta fram några gamla räkningar. :)

Men jag rensade inget igår...så kanske får bli dagens uppdrag. :)
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!