Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Gomorron :)

Känner att jag inte alls vet var jag ska börja då jag har förmycket som jag vill göra. :)

Men eftersom jag för en gång skull satte mig vid datorn här hemma så kanske det är en bra ide att börja här. :)

Jag har dessutom äntligen beställt en klipptid, borde gjort det för flera veckor sen.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Jag är verkligen jättedålig på att slänga saker... För de kan ju komma till användning. :)

Har iaf rensat bort några udda strumpor som legat i tvättstugan i typ 1 år...tror inte vi kommer hitta paren längre
    Slängde ett par mjukisbyxor från barnen som det var hål i, för även om jag kan laga det så kommer de inte användas typ...

Nu går jag på sekretären där det finns allt från påskägg till alla övergivna hörlurar m.m. Borde hitta resten där.

• sholof

Hade varit härligt om huset var utflyttningsklart....det får bli nästa års mål. I år önskar jag bara att en julfrid infinner sig, och då måste jag ta tag i några surdegar som legat här ett tag.

Sekretären nästan utrensad, en del saker hamnade i en låda som mannen får titta på. Men jag tror att allt i lådan kommer slängas.
    Kommer ha det som delsteg att allt jag är osäker på hamnar i den lådan så får mannen hjälpa mig när han är hemma med det.

Mannen samlar också på en massa bra att ha saker, så vi tar det i små delsteg med utrensningen. Han är iaf lika med på denna resan som jag.

Bra ide med barnens teckningar och kläder.

Jag vet att jag har en hög med kläder i minstings låda som är sådär på gränsen. Jag borde rensa ur den och kolla över allas lådor.

Vi funderar på en Ullaredsresa nästa vecka så en utrensning innan dess är ju på sin plats så att vi vet vad vi behöver handla.

• sholof

Jag rensade ut massa papper o krams från vår sekretär. Även 2 ljusstakar hamnade i skänka lådan.

Jag tog även itu med att tömma mina handväskor....det brukar alltid vara så att jag inte tömmer dom när jag byter o så ligger där alltid kvar en massa saker.
    Nu är iaf tömda o inlagda fint i ett skåp. Nu ska jag bara se till att använda dom också :)

Jag har iaf kommit fram till att jag skriver en massa lappar o lister m.m. sen hamnar de oftast i en hög som sen hamnar i sekretären...så idag bara slängde jag hela högen för om jag skulle börja kolla på dom så hade det säkert stått något bra på dom som hade gjort att jag hade behövt behålla dom :)

• sholof

Idag har jag o barnen shoppat, så sammanlagt har det nu kommit in typ 11 nya kläder o 13 par strumpor. ;)

I ren panik raffasade jag nu ihop 15 uppväxta kläder, fast de hamnade bara i en påse sålänge.... har några dagar på mig innan de behöver lämna huset. :)

• sholof

uppväxt, fasligt skoj autokorrekt. Gillar inte att sitta vid en surfplatta o skriva :)

Pappersinsamlingen måste väl nästan räknas kan jag tycke.

Tycker också att det är svårt att göra sig av med böcker, även om jag vet att jag aldrig kommer att läsa om dom.
    :)

Fast det har blivit lite lättare när man vet att man kan lämna in dom så att andra kan få glädje av dom .

• sholof

Här har vi födelsedagsfirande för mannen så jag bakar till fikat i eftermiddag o planerar middagen för ikväll. Får se när jag ska hinna sortera bort saker...men barnens pennor o så kan vara lätt o gå igenom ;)

• sholof

Idag tog vi ett varv till bland barnens kläder så nu är alla deras kläder genomgångna och en påse med minst 15 plagg kommer lämna vårt hus inom kort.

I veckan ska både jag och mannen ge oss på dator o pysslrummet, vi borde lätt kunna göra oss med en del saker där.....vi får se hur det slutar.

Sen är det nog dags för köksskåpen.

• sholof

Skoj läsning Flyttstäd.

Själv däckade jag innan barnen igår så inget rensande här inte, så går det när jobbet inkräktar för mycket på ens vanliga liv.
    Men nu jobbar jag bara 2 dagar till sen är jag ledig i typ 2 veckor.

Idag ska jag då istället rensa bort 30 saker, så det gäller att jag sätter igång med det direkt när jag kommer hem.

Idag får det verkligen bil barnens pyssel samt pennor o annat skräp :)

• sholof

Jag har nu rensat bland barnens pennor. 14 pennor kunde jag släng.

Sen har jag vässat alla pennor som var trubbiga. Puh.

Tror jag ska slänga lite av deras teckningar oxå när jag ändå är på gång.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!