Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Skönt att du iaf har många flyttkartonger så att du kan börja packa redan :)

Här har jag som dagens uppdrag rensat på en arbetsyta i köket...vilket verkligen behövdes. Allt hamnar där känns det som.
    Inser att vi hade behövt ett stort skafferi för att få plats med alla torrvaror som vi har i detta huset.
    Får nästa år tänka om helt, får nog möblera om helt i skåpen få att få plats.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Ja jag bara tar det som måste dessa dagar.

Semestern är slut och jag ska idag ställa om för nattjobb i helgen. Inte inspirerande. :)

Men som vallakra skriver är det dags att plocka in lite mer pynt nu.

Ms H skrev 2014-12-03 22:09:15 följande:

Behöver ni den mängden torrvaror? Kan kanske "påfyllnadsförrådet" finnas på annat ställe än i köket?

Nej kanske egentligen. Men det blir en del mjölsorter o fröer o dylikt om man vill baka bröd.... det går i perioder. Men vi borde sortera ut det vi knappt använt.

Idag tänker jag städa vaskskåpet i köket som var gårdagens uppdrag egentligen Men hann inte riktigt med det igår för jag var med sonen i skolan hela dagen o sen var det julbord på kvällen.

Dagens uppdrag är spis o Micro. ..vilket oxå passar bra då vi spillde något i spisen i helgen som brände fast. :)
  • sholof
    81missan skrev 2014-12-05 19:04:37 följande:

Mina planer är att mannen tar sig i kragen och åker till tippen med vitvaror och diverse annat.Nu läste jag dessutom en blogg så jag ska rensa ugnen på en gång. Imorgon blir det bak av nötkakor och även lite ny musli. Mer än så hinns nog inte med i denna familj.

Samma blogg som jag går efter. Ugnen blev rengjord av mannen nu ikväll. Jag har gjort de andra uppdragen de haft på bloggen hela veckan. Känns bra att få det gjort.
    Dock har det inte varit några stora jobb, vaskskåpet tex var inte speciellt skitigt då vi städar det regelbundet. Tvättade av kärlen lite. Micron städade jag ur förra veckan så den behövde vi inte heller ta.

Musli ska jag försöka göra på söndag.
  • sholof

Hallen hann jag städa idag när jag kom hem efter utbildningen.
    Imorgon kommer alla barnen hem och då ska alla tomtar och pynt fram hade vi tänkte.

• sholof

Här är jag helt däckade av min förkylning. Den kom i söndags direkt efter avslutandet av sista 6 årskalaset, mycket passande.

Men mannen har iaf fått in bägge granarna och barnen har klätt sin gran.
    Tack vare storstädningen innan så är här fin ordning och lätt att hålla efter även om jag mest ligger i soffan hela dagarna.

• sholof

Nu är jag tillbaks, känner mig piggare samt att jag är tillbaks på jobb igen :)

Hur går det för er med julförberedelserna?

Här jobbar jag alla dagar fram tills lillejulafton.
    Men jag har lyckats paketera in alla julklapparna. I helgen får mannen julbaka lite med barnen. Sen blir det ett sista städrace på lillejulafton

Jag har beställt lite utrensningsböcker från biblioteket som jag ska läsa nu under julen. Sen börjar vi det nya året på ny kula med ny utrensning :)

• sholof

God Jul, hoppas att ni alla får en lugn och skön jul.

Här har vi alla 6 hjälps åt att plocka upp och göra fint. Sen skickade vi ut barnen i det fina vädret medan jag o mannen dammsög och moppade golvet. Så snabbt det går när man har grundstädat och det inte ligger en massa saker över allt. :)

Så nu ska vi äga eftermiddagen åt lite pyssel och mys. Har inga måsten kvar. Kommer nog produceras en och annan julklapp idag som jag får slå in men det är oxå allt.

• sholof

Jag håller med, det har varit lite stiltje i tråden ett tag, får skacka liv i den nu när det snart är ett nytt år. En ny början med nya mål och nya  rutiner :) Kanske....

Här försöker jag mest slappna av mellan långa jobbpass. Känner mig sjuk varje gång jag är ledig... :(

Jag läser nu lite böcker om att rensa ut, som inspiration för 2015.

Vi tänker försöka haka på tåget direkt för att få ett mer lättstädat hem och mindre saker.

• sholof

Jag har lånat 2 böcker på biblioteket.

Rensa ut och lev lättare.

rensa,röj och förändra. 101 steg mot ett bättre liv.

Bägge två är intressant och inspirrande. Den första sträcker sig över 52 veckor men då ska man ha hunnit igenom hela hemmet. Tänkte kanske köpa den så att jag har att bläddra i lite när det behövs.

Det de flesta sådana böcker har gemensamt är att man ska börja i hallen. Det är det första man möts av i ett hem och nog ett av ställena som behöver fungera bra varje dag om det inte ska bli kaos. :)

• sholof

Även jag missade första året, men snart har jag hängt här i 2 års tid och gjort många förändringar. :)

Idag gjorde vi inte särskilt mycket där hemma, mer än att inatt röja upp efter nyårsmiddagen och idag få lite frisk luft.

Att ta hand om oss själva är ett av våra mål för 2015. Vi ska passa på att hitta på mer saker hela familjen, men även bara jag o mannen. Samt se till så att vi mår bra, med träning osv.

Det andra målet är att rensa ur alla rum. Därför pratade vi om hur vi skulle få mer förvaringsutrymme i hallen. Vår hall är inte jättestor o alla 6 ska få plats med jackor, väskor, skor m.m. Så imorgon ska vi försöka möblera om lite så att vi får en liten byrå till i hallen där vi kan förvara mössor m.m. som man även kan sitta på oxå. Vi får se hur det blir.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!