Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Vår dammsugare har fått en privat parkering ungefär mitt i huset. Den står framme i ett av barnens sovrum. Det rummet använder de bara för att sova så den stör inte ens dom. De har godkänt att den får bo där.

De har ändå både ett lekrum och ett dator och pysselrum.

Det är perfekt att den alltid står kopplad så det bara är att dra runt den en liten runda.

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Jag är hemma och vabba...och så mycket mer disk m.m. det blir då :)
    Jag har iaf hunnit putsa fönsterna på insidan, det regnar så jag tar utsidan en annan dag. Samt satt upp höstgardinerna i köket.

Nu blir det allmänt undanplockande, byte av sängkläder samt lite höstpyntning :)

• sholof
    Sagolina skrev 2014-10-20 07:16:35 följande:

Så jag tolkar det som nej, ni är inte lediga från städning på helgerna, som FL tycker man borde vara. Tror nog det är sällan det fungerar om man inte ena är hemma i veckan och får undan allting då. Kvällarna räcker sällan till.

Vi har inga stora städprojekt på helgerna utan gör det mesta av vardagsstädningen på veckorna.
    Dock så måste man ju göra lite för att inte hemmet ska förfalla på en helg ;)
    jag brukar se till att tömma tvätttunnan på helgen samt se till att plocka undan i köket efter varje måltid. Sen kör jag några snabbvändor med dammsugaren oxå.

På söndagskvällarna brukar barnen få städa upp på lekrummet.
    Men i trädgården jobbar vi mest på helgerna...när vädret tillåter, vilket det inte har gjort på länge.
  • sholof
    Hilmas skrev 2014-10-22 10:19:02 följande:

Förra veckan fick jag badrummen "utflyttningsklara". (Skulle vi flytta nu behövde vi bara packa ihop våra pinaler) Och det känns bra. Under veckan har jag fortsatt hålla fint dagligen med en snabb S&S, så trevlig, så trevligt. Men varför kan det då inte hålla en längre tid?!?

Jag undrar samma sak oxå... S&S funkar hur bra som helst, men sen händer det nåt som gör att man hoppar över en dag...eller flera och sen är det kört.
    Jag borde rycka upp mig och storstäda badrummet för att sen börja om från början.
  • sholof

På tal om diskmaskiner, så har vi här på jobb två stycken såna med 3 korgar. där besticken ligger i mitten korgen.
    Jag tycker dom verkar bra för att man får plats med mycket. Men de är inte till för storhushåll så som det ju blir här på jobb när vi är mellan 50-100 anställda. :)

Men en sån kan jag tänka mig sen när vi ska byta om vår går i sönder iaf.

Jobbar sista natten sen har hela familjen höstlov. Ska bli så skönt.

Vi åker i vanlig ordning bort ett par dagar, så morgondagen ska ägnas åt att hinna åka på kalas, besöka svärmor samt packa o städa undan.
    Sen får vi iaf 3 dagar i lugn o ro borta :)

• sholof

Jag har fortfarande inte hittat orken att börja göra något mer i hemmet, snarare har jag nu ännu mindre ork :(

Men vi har en plan...så i november ska vi ha städat igenom hela huset en gång. Sen är det dags för julstöket. Så nästa år får bli året då vi tar tag i utrensningen. :)

Jag tror jag börjar med det enklaste rummet, gästtoaletten. Den är ju snabbstädad...så känner jag att jag iaf har gjort ett rum helt klart. :)

Sen får det bli barnens rum, måste rensa bland deras kläder för att se om vi behöver byta plats på lite o köpa nytt.
    Sen får vi väl ta lekrummet, måste ju rensa ut lite för att få plats med nya julklappar :) 

• sholof
    vallakra skrev 2014-11-04 07:15:50 följande:

Hilmas,när det gäller att sänka luftfuktigheten kan jag verkligen rekomendera att använda en portabel avfuktare. Vi har tidigare haft problem med kondens på fönstren vintertid. Förra året köpte vi ett par avfuktare, en till badrummet och en till tvättstugan och sedan dess har vi inte minsta lilla kondens i hela huset!

Har du någon länk till avfuktarensom ni har?
  • sholof

Hade behövt en avfuktare i sovrummet, får ofta kondens på fönstrena där... Dåliga fönster samt att vi ju sover där typ 16 timmar om dygnet i skift gör ju sitt till. :)
    I badrummet har vi tyvärr inget uttag för att sätta in en avfuktare fast vi hade behövt en...ska kolla över det där.

Frystömning kan vara en bra ide, vi borde äta upp förra årets lussekattor för att få plats med nya ;)

• sholof

Jag såg det, och jag gillade inte hur programmet var upplagd o tyckte inte de var några städmästare.
    Kändes lite som ren tur vem som klarade av vilken gren. Blev besviken, trodde man skulle få lite inspiration. :)

• sholof

Jag hänger oxå på utmaningen. Borde inte vara något problem de första dagarna... :P

Men 15 saker i varje rum borde funka, och räknar vi med toaletterna så har vi 10 rum *S*

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!