Vad har ni för febertermometer?
Vad har ni för slags febertermometer och hur tycker ni de funkar?
Vad har ni för slags febertermometer och hur tycker ni de funkar?
Digital för rumpan, funkar bra för oss (sonen är 2). Har legat inne en del med sonen och där kasserade dom alla örontermometrar pga att dom ej var tillförlitliga, dom sa att rumptemp var säkraste kortet för att få rätt temp och dom rekommenderade det för oss då vi berättade att vi tänkt köpa en örontermometer.
Digital för rumpan. När vi låg i Uppsala hade de slutat med örontemp, eftersom de ändå inte visar rätt. Det är även min erfarenhet från förskolan.
Vi har en digital för rumpan. En TopCom (med en liten "gubbe" på) men vi ska införskaffa en ny eftersom den inte verkar visa korrekt temp. Testade med en rumptemp som mäter under läängre tid och den visade 0,5 högre än vår TopCom.
Vi har en örontermometer och den funkar jättebra, både på oss vuxna och på barnen.
Har en panntermometer. eller js, kan användas i örat med men tar alltid pannan istället. 179 kr på lidl och jag är jättenöjd. men eg vet man ändå om ens barn har feber, märks ju.
Har en örontermometer. Minns själv att jag tyckte väldigt illa om att få en termometer uppkörd i rumpan när jag var liten så jag vill inte utsätta min dotter för samma obehag. Jag tror ändå att jag skulle märka om min datters allmäntillstånd förändrades med feber o dylikt. All teknik ska ses som hjälpmedel och inte antas vara tillförlitliga till hundra procent. Min örontermometer ger en fingervisning om hur hennes temp rör sig om hon mår dåligt och jag kan lättare se om tempen ökar/minskar snabbt/långsamt/inte alls. Räcker bra för mig än så länge
Vi har en Braun örontermometer, funkar bra.
Har en örontemp som jag tycker funkar bra på oss vuxna men på 1-åringen är den helt värdelö,s svårt att få i rätt vinkel och ex lite vax i örat så visar den alldeles för låg temp. Jämfört med att ta i rumpan och det har skilt så mkt som 1,5 grad!
Ena örat funkar lite bättre, men mina barn har aldrig tyckt att det varit besvärligt men rumptemp äldsta nu 3,5 år. Är ju inte så ofta man tar plus att jag försöker att vara försiktig o distrahera med nån leksak osv.
Att bara känna funkar rätt bra på stora killen men 1-åringen är jättesvår att känna på. Så det är nog olika.
Någon som har nån av dessa? http://www.smartson.se/test/barn/test-14-febertermometrar-2009.htm
Den som blev 2:a var ju både bra pris och bra betyg. Någon som har den panntermometern?