• Rocknangel

vattenkoppr ( bild )

Kan detta vara vattenkoppor .. 
    Nyårsnatten hade sonen hög feber och hela dagen igår och han sa att han hade ont i " pannan " .
    Idag bättre på feberfronten men lite hängig .. upptäckte de här idag ?
    Kan de vara vattenkopper tro  ?

• Svar på tråden vattenkoppr ( bild )
  • Rocknangel

Idag är de mer synligt att de är som vätska i vissa och gult ?! Spridit sug enstaka på rumpan en på benet ljumsken osv , men bara en här o där . I övrigt är han" pigg" , förkyld men inte feber ... Kliar lite grann bara men inte alls mycket .

• Rocknangel
    Tahu skrev 2012-01-02 22:38:07 följande:
    Är det en liten vattenblåsa i mitten? (svårt att se) Men isåfall är det nog vattkoppor!
    Idag ser de mer framträdande .. 
    Och alla prickar börjar se lika ut som den som syns mest idag .. 

• dorsia

svårt det där med prickar. precis sådär såg min sons mollusker ut till en början... har du kommit fram till om det är vattkoppor din son har?

• Rocknangel
    dorsia skrev 2012-01-03 19:49:51 följande:
    svårt det där med prickar. precis sådär såg min sons mollusker ut till en början... har du kommit fram till om det är vattkoppor din son har?
    inte mer än att de spridit sig från lite under armen i går till att de nu är här o var längs hela sidan på den kroppshalvan .. ljumsken , rumpan , låret etc .. en här o där på andra sidan vid armen och höften . 

Vad är mollusker ?  
  • Rocknangel
    dorsia skrev 2012-01-03 19:49:51 följande:
    läste på om mollusker o de kännetecknas ju mycket för at tde är som en krater i mitten av utslaget .. men de har inte dessa ?! 
  • dorsia

Ja jag vet, jag tyckte aldrig att min sons mollusker såg så ut som på bilderna när man googlar, men vi var till åtskilliga läkare som sa att det var mollusker. han hade de där prickarna i över ett halvår. ibland blev de inflammerade och såg ut så som på din bild och ibland var det mer bara prickar. men till slut kliade han sönder dom och då blev det skorpor och då försvann dom.

• Upptagen

Min son har precis blivit frisk från vattkoppor och min dotter har precis fått och jag kan nästan garantera att din son har vattkoppor.

Extremt smittsamt så låt honom vara hemma, ta inte med honom till affären t.ex eftersom han kan smitta äldre och gravida som inte haft vattkoppor tidigare.

Finns ett jättebra medel mot klådan (som inte alltid uppstår direkt) som heter poxlin att köpa på apoteket, det är som ett skum som lindrar.

• VISAMÅ

Här har barnen också precis uthärdat vattkoppor och det såg ut så där. Äldsta tjejen tyckte bäst om kuren med potatismjöl bara pudra på och masserar lätt in på prickarnaSkrattande

• Rocknangel

Hej! 
    JA jag pratade med läkare i telefon om de här också .
    de tyckte oxå de lät som vattkopper .. Men de stannade sådär .. och gick sen tillbaka .
    Han kliade sig ytterst lite ..

Men de sa ju att alla barn är olika vissa får SUPER MYCKET andra knappt nått!

Så jag får väl tro på att ed va vattkopper nu då ...

Om inte visar de sig om han skulle få de senare ..då va de här inte de iaf =) 

Nu mår han bra .. och de va ett fall med misstänkta vattkopper på dagis nu med .. så Min son va kanske en av ed första .. =) 

• carola78

Tycker det ser ut som vattkoppor. När min dotter hade det så hade hon bara några stycken. Dom kliade inte alls och så hade hon feber.

Svar på tråden vattenkoppr ( bild )