• Töse

Hypotyreos tråden!

Bra att din mamma ringt. Vi har ju precis samma situation!! Gå inte med på antidepp det är inte det du behöver. Be din mamma följa med till endokrin. Hade varit kul att träffa dig eftersom våran situation är lite lika dan. Det är väl fan att de inte skulle kunna lyssna på dig den här gången. Som sagt det här är ett fall för uppdrag granskning. Jag är villig att strida för oss.

• Töse

Nej jag fattar heller inte. Man undrar liksom, händer detta verkligen? Kan man bli behandlad så här? Jag är i Stockholm i början av maj runt den 5:e där om någon är i Stockholm och vill snickanacka.

• Töse

Hej! Inte skrivit på ett par dagar. Allt ni skriver stärker mig. Så "gnäll" av er så mycket ni kan. Jisa, Sundsvall, ok fram över skulle jag kunna ta mig upp om vi håller kontakten här. Är viktigt för mig att ha kontakt med personer som upplever samma sak. Utåt sett ser jag och fungerar som en normal människa nu. Min mens kom till och med tillbaka nu när dosen höjdes.Men min minnesorientering blir värre... Snälla någon kommer detta att gå över? Är så trög ;(((. Har alltid haft 10 bollar i luften. Nu klarar jag en. Pysan hur mår du? Tror det tog ca 2 månader för mig att komma ner från 24,4 till 4,8. Tack för stärkande länkar jättekul.

• Töse

Jag hatar verkligen att det här drabbade mig. Vill bara leva mitt liv i harmoni med min familj, allt jag begär här i livet. *ledsen*

• Töse

Så nu har jag efter ett par dagar skrivit ner min berättelse. Ska ringa patientnämnden imorgon och skicka in den för granskning så får de fortsätta vidare med ärendet. Min kamp för min vård, hälsa och framtid har börjat. Alla människor ska ha rätt till att få leva ett värdigt liv. Det är en mänsklig rättighet.

• Töse

Pysan88 vad härligt att höra att du inte mår så dåligt. Så härligt med en liten tremånaders där hemma, och kul med ett syskon för den större. Verkar vara individuellt hur man drabbas av hyposymtomen verkar det som. Den verkar kunna "slå till på olika sätt". Jag har tex inte de klassiska symtomet viktuppgång. Har flera i min bekantskap som fått diagnosen hypo men inte är påverkade nämnvärt.

• Töse

Hej på er! Liothyrin är det samma som gris sköldkörtel hormon? Eller blandar jag ihop det. Någon som använder? Effekt?

• Töse

Hej hyperhypo! Hur gick det för dig när du föreslog t3? Är också villig att testa något mer. Det är bara att säga välkommen i gänget, vi är alla i samma sits här.

• Töse

Hej på er! Hamnade på akm igår tyvärr, sista stället man vill till. Min puls var för hög, var sjukt andfådd hela dagen. Fick som , började sticka i bröstet vid två tillfällen och då stressade jag inte utan höll på att plocka i ordning i källaren. Höjerju levaxinet så det är ju det. Idag är hjärtat lite lugnare. Idag är det bara "hypotyreoshuvudvärken", punkt smärta i huvudet.

• Töse

Hej på er! Känns som att jag bombarderar med inlägg. Men jag åker upp till Sthlm torsdag ett par dagar. Maila mig om någon har tid att ses.

• Töse

Jättekul stackare som tappar hår. Bra att du fick tag på din pensionerade läkare. Jag har bytt husläkare och fått en läkare som lyssnar på mig. Lämnat min historia som
    Han ska scanna in i min journal. Jag tackar högre makter! Vi ska nu träffas en gång i veckan. Jag mår dålig som vanligt, nya symtom på nya platser. Hoppas snart jag kan stärka er alla med framsteg.

• Töse

Hej! Åh vad bra att han ska skriva ut lio. Har läst på lite om det och ska helt klart föreslå det om mitt mående är samma när mitt Tsh ligger normalt. Varför hade du lågt blodsockret? Ni som tappar hår,växer det ut igen? Hyperhypo, jag mår väl allt som allt dåligt. Nu har jag jättevärk i hela kroppen har fått ta Ipren eller panodil nattetid det har hjälpt. känns som att mina muskler och fett håller på att tyna bort. Skumt. Har inte gått ner eller upp i vikt. Det jobbigaste är hjärtbesvären. Hade som sagt 111 i Vilopuls härom dagen. Känner mig som en tickande bomb. Har svårt att andas ut i ibland med , någon som upplevt det? Sen kommer stunder bör det känns bra ofta på förmiddagen. Känns som att hormonerna är väldigt upp och ner, beror även på tidpunkter på dagen, systemet håller på att kicka igång men är obalanserat. Hyperhypo hur har du mått under dessa två år? Alla har olika symtom. Jag är tex inte frusen, gått upp i vikt eller tappar hår inte heller deppig. Men det kanske kommer? Kram
    På er

• Töse

Hej på er!

Jisa & Jättekul behöver ett snabbt svar. Hade fruktansvärda blixtrar framför ögonen inatt när jag blundade och tittade. Har fått en akuttid på ögon nu. Min frga är har ni gått till ögon med era symtom, har de hittat något? Pallar inte gå dit om det inte visar något utan att det är enbart sköldkörteln som "gör så här". Första gången jag sg blixtrar riktigt obehagligt.

• Töse

Precis så hade jag inatt blixtrar i mörker och när jag blundade! Kom nog från båda ögonen.SJUKT!!! Jisa tycker du att jag ska ringa och avboka tiden. Klarar inte ett ytterligare "vi hittar inget"...

• Töse

Jag skrev precis ett jättelångt inlägg som försvann! Jag återkommer imorgon. Kram på er!!!

Svar på tråden Hypotyreos tråden!