Inlägg från: mosterYster |Visa alla inlägg
  • mosterYster

    Tror du det är möjligt att flyga med tankens kraft, ungefär som Peter Pan?

    Jag var länge helt övertygad om att man kunde flyga om man bara lärde sig hur man skulle bära sig åt. Jag menar LÄNGE. Än idag har jag tänkt "tänk om...!"  

    Men så har jag också en oerhört livlig fantasi! 

  • mosterYster

    F.ö. menar jag att alternativet "Nej, men jag tror att man med tankekraft kan levitera mindre föremål." är fullständigt överflödigt - tanken har inga begränsningar och är det möjligt att levitera en tändsticksask så är det möjligt att levitera en människa

  • mosterYster
    knisse skrev 2012-01-04 01:37:33 följande:
    Jag tror att om det gick hade folk gjort det lite oftare till vardags. Alla barn funderar ju över hur det går till och jag tror att fler borde lärt sig hur det funkar om det funkar
    Fast som jag tänker så har människan "glömt" det, eftersom man inte kan flyga enligt alla de fysikens regler som man ställt upp den senaste sekunden i människans totala historia. 
  • mosterYster
    knisse skrev 2012-01-04 01:44:28 följande:
    Fast jag tror att det masten vara som att gå inget man kan glömma likasom
    Jag tror att människor kan så mycket mer än vi tror. Du vet det där med att 90% av hjärnan är oanvänd, skulle man kunna använda hela hjärnan, hela tiden - wow...
  • mosterYster
    JuliaåRonjasmammis skrev 2012-01-04 01:57:18 följande:
    Ska man vara någotsånär seriös så ska ju faktiskt rent teoretiskt inte en humla kunna flyga heller, så visst skulle man kunna säga som Gunde att "ingenting är omöjligt".

    Men jag väljer nog ändå att tvivla och avstår även från att rösta. Alternativen kändes lite tveksamma.

    *fladdrar ut och röker*Solig 
    Fast det där med humlan är bara en myt. Dock hade det varit intressant om det varit sant!
  • mosterYster
    JuliaåRonjasmammis skrev 2012-01-04 02:15:14 följande:
    Det var det som var lite av poängen, men jag glömde visst en smiley. Flört
    haha, jaha
    knisse skrev 2012-01-04 02:16:55 följande:
    Fast det är det att man använder bara 10% av kärnan med den används helt bara för olika saker och inte samtidigt
    Men det var ju det jag menade! Tänk om man kunde använda hela hjärnan, samtidigt! 

    Nu måste jag gå och lägga mig, annars kommer jag att vilja dö när makens väckarklocka ringer imorn...
  • mosterYster
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-01-04 11:03:46 följande:
    Det där om att man använder 10% av hjärnan är bara en myt som företräds av personer som inte har minsta aning om hur däggdjurshjärnor fungerar:
    en.wikipedia.org/wiki/10%25_of_brain_myth

    Och nej, jag tror inte att det är möjligt att flyga "med tankens kraft".
    OK, det stämmer med största sannolikhet. 

    Men jag vill inte släppa min härliga fantasi om att kunna flyga!
  • mosterYster
    Pentagram skrev 2012-01-04 15:44:18 följande:
    Jag kanske VILLE flyga nedåt...
  • mosterYster
    Anastaziah skrev 2012-01-06 01:02:48 följande:
    Vi har ju större fantasi när vi är yngre och visst är det fantastiskt. Innan vi lär oss att så mycket är omöjligt.. 
  • mosterYster
    knisse skrev 2012-01-07 23:45:31 följande:
    Fast om man kan lära sig flyga borde det liksom att gå eller hoppa inte vara något som man behöver bli lärd utan det borde dyka upp flygande 6 åringar på stan med jämna mellanrum
    Men tänk om det är något som man måste vara äldre för att kunna? Ett barn har ju inte fullt utvecklad hjärnkapacitet på alla områden, tex är ju inte konsekvenstänkandet färdigutveckat förrän man är över 20 år. Och vid det laget har man ju "lärt sig" att det inte går att flyga utan vingar och/eller motorer.
  • mosterYster
    lageza skrev 2012-01-07 13:49:30 följande:
    Jag håller med dig, men det finns människor som skulle välja det alternativet, och därför skapade jag det.
    Det är ju som att säga att man inte tror på Gud men man tror på djävulen.
Svar på tråden Tror du det är möjligt att flyga med tankens kraft, ungefär som Peter Pan?