• Fru xx

ÄD i jan/feb 2012?

Hej! Jag och mannen är i gång med en ÄD behandling. Tog Procren injektion på juldagen, ska snart på första vul. Det ska bli äggplockning på donatorn och insättning av embryo på mig troligen under vecka 5. Finns det fler som är på gång just nu med ÄD? Hade varit kul att kunna följas åt när man är i ungefär samma fas.

• Svar på tråden ÄD i jan/feb 2012?
  • Fru xx

Progynon är östrogen tabletter. Man tar dem för att bygga upp livmoderslemhinnan så att den blir tjock och go så att embryot ska kunna fästa.

• Kvickan

Ok. Tack. Känner ju mig som en nybörjare (men det borde jag ju kunnat räkna ut att de var till slemhinnan).Precis som inför första IVFen - visste inget, förväntansfull och full med hopp.

• Caspianne

Wow! Grattis till fin hinna Fru XX! Hur gick ÄP?

Hur går det för er andra?

Donatorn lämnade 15 ägg till oss, vi är så glada för det!
     Vårt ET är satt till onsdag, så det är nära nu! Började med vaggisarna idag.

• Fru xx

Grattis till den stora äggskörden Tazty! Vår donator har inte varit på ÄP än, bli troligen i början av nästa vecka, får veta mer på onsdag efter hennes vul. Håller tummarna för en lyckad ET för er!

• Caspianne

Kvickan, det är jättebra att vara förväntansfull och full med hopp Skrattande Har ni valt klinik i Riga?

Midsomer: Gör du FET?

Tainted: Tycker inte du ska oroa dig för biverkningar, det är nog väldigt individuellt! Jag har som sagt sprayat inför IVF och hade nog inga biverkningar alls.   

Vi gör denna ÄD (vårt 5:e färskförsök)  i Sverige. Ni kan läsa mer om vår minst sagt brokiga resa i min presentation. Tyvärr är jag inte så fylld av hopp längre.

Men vi är iallfall jätteglada för att vi fått så många ägg denna gång. Hoppas, hoppas nu att de befruktas och delar sig som de ska, så kanske, kanske vi kan få till frysen (har aldrig hänt förut).

• Fru xx

Tazty, har ni fått någon förklaring till varför det inte funkat, någon teori? Hur är det med simmarna, är de bra? Min man har rätt hög DNA-fragmentering så jag har en liten oro att det ska påverka. Vi gör ju ÄD med ICSI men ändå, vet inte om de kan se att den spermie de väljer inte har DNA skador. Och blir ägget befruktat med en sådan spermie med DNA knas så kommer den antingen sluta celldela, eller bli ett dåligt embryo som inte kommer att fästa alternativt bli missfall.

• Caspianne

Man upptäckte tidigt att min sambo hade få och dels ganska orörliga spermier, så vi har hela tiden gjort ICSI.
    Under resans gång uppdagades även att han har testikelcancer.  
    Det har egentligen inte varit några problem med befruktning, tills vi kom till Riga nu i september 2011, där kunde de inte använda någon spermie alls, utan vi fick donerad sperma.

Pga detta och cancern som nu spridit sig till den andra testikeln (=mkt ovanligt) började jag kolla närmre på spermieanalyserna upptäkte jag att resultaten gradvis blivit sämre och att man i Sverige behövde behandla spermierna (centrifugera?) för att få ut användbara.

Denna gång använder vi dessutom fryst sperma, så vi håller alla tummar för att de ska kunna befrukta. Enligt Sverige ska det fungera, och det är det vi får se i eftermiddag. 

Förutom detta så har jag dålig äggreserv och vi har inte vid någon ÄD fått tillbaka 'toppembryon', så vi har inte direkt haft turen på vår sida... Obestämd 

Ang DNA fragmentering på spermier så har jag ingen erfarenhet, ghar din klinik gett dig några odds?  

• Kvickan

Tazty- jobbig väg ni vandrat men ge inte upp. Snart är det er tur. Usch o fy va jobbigt med cancerbesked. Har han blivit behandlad? Vi har valt AVA Riga.

Svar på tråden ÄD i jan/feb 2012?