• Fru xx

ÄD i jan/feb 2012?

Hej! Jag och mannen är i gång med en ÄD behandling. Tog Procren injektion på juldagen, ska snart på första vul. Det ska bli äggplockning på donatorn och insättning av embryo på mig troligen under vecka 5. Finns det fler som är på gång just nu med ÄD? Hade varit kul att kunna följas åt när man är i ungefär samma fas.

• Svar på tråden ÄD i jan/feb 2012?
  • Fru xx

Åh, härligt att du ruvar Caspianne, jag håller tummarna för ett fint plus för dig! Glad 
    Imorgon bitti åker vi till Finland! Äntligen är det dags... är nervös men glad och hoppfull! Solig 

• Caspianne

Hejja Fru XX! Håller tummarna för en fin äggskörd nu!

Här är det nu RD 8, så OM dt skulle gå vägen skulle det innebära:
    Fetal development continues and hCG continues to be secreted  

Fortfarande inga symptom. Är inte ens uppsvälld... Känner på mig att det gått åt skogen denna gång också. Ja, ruvartiden är inte så enkel...   

//fd Tazty 

• Kvickan
    Caspianne skrev 2012-02-02 10:16:12 följande:

Hejja Fru XX! Håller tummarna för en fin äggskörd nu!

Här är det nu RD 8, så OM dt skulle gå vägen skulle det innebära:
    Fetal development continues and hCG continues to be secreted  

Fortfarande inga symptom. Är inte ens uppsvälld... Känner på mig att det gått åt skogen denna gång också. Ja, ruvartiden är inte så enkel...   

//fd Tazty 

Hur går det för dig? Testat?
  • Fru xx

Det blev 16 ägg på ÄP, 15 av äggen var mogna, 11 av dom blev normalt befruktade och började celldela, 9 av dom blev bra embryon som hade rätt antal celler osv efter 3 dygns odling. Så nu ruvar jag på 2 embryon och vi fick 7 embryon till frysen! Vi är jätteglada över det fina resultatet såhär långt och hoppas det ska gå hela vägen nu! Nu väntar den jobbiga och sega ruvarperioden... Hur har det gått för dig Caspianne, har du testat ännu, känner du något? Håller tummarna...

• Caspianne

WOW Fru XX, vilket fint resultat med så många ägg och att de blir befruktade och delat sig fint! Du kommer att bli gravid

Jag själv är på RD 14, men vågar inte testa.... TD är på fredag, men jag tror jag tar det på lördag istället. Enklare när man inte behöver gå till jobbet.... Eller så testar jag imorgon, för att få slut på pinan...

Jag har haft som en konstig tyngd/dragning i magen de senaste två kvällarna, men då har jag 'ansträngt' mig lite. Vid de andra tillfällena har jag fått mensvärk ungefär vid samma tidpunkt.  Har även en konstig yr/blosdockerfall-känsla som jag antar kan vara stress.
    Detta gar i särklass varit den jobbigaste ruvning jag varit med om (3 vid IVF + 4 ÄD), jag är helt knäckt!

• Fru xx

Tack Caspianne, hoppas det! Låter spännande med dina symptom... Förstår iofs att du vill vänta med att testa till helgen, det är ju jobbigt att få ett negativt besked och sen gå till jobbet direkt. Men det kan ju mycket väl vara ett plus som väntar också... Svårt val! Jag håller tummarna för ett fint plus för dig!

• Nahoj23

Hoppas ok att jag hoppar in här.
    Väntar på spraystart den 26/2 och ska göra vårt första ÄD på SU Göteborg.

Har varit mycket fram och tillbaka om mediciner men jag får inte trombyl, pre( någonting, ett kortison preparat) och inget fragmin. Har tidigare stått i kö på SU men fick tacka nej då jag och mitt ex separerade. Har alltså allt som allt stått 5 år i kön hos SU (byrakrati är bara förnamnet).

Insättning i mars.
    Har för tidigt klimakterie som diagnos utan känd orsak.

• Caspianne

Det är nog prednisiolon du tänker på.

Istället för Trombyl kan du köpa Albyl Minor, receptfritt, en tredjedel motsvarar 75mg Trombyl. 

Min klinik har skrivit ut Trombyl och Prednisilon vid tidigare ÄD. Fragmin vill de dock inte skriva ut. 

• Fru xx

Välkommen Nahoj, skönt att du äntligen är på G med behandling! Jag har fått både Trombyl och Prednisolon, men har ju gått hos privatklinik i Finland. Dock översatte min svenska IVF-läkare de finska recepten till svenska så jag fick det på högkostnadsskyddet. Men det är ju inte alls säkert att du behöver Prednisolon heller, de flesta behöver säkert inte det. Men vi har gjort många återföringar av embryon vid egna IVF och har aldrig fått plus på stickan. Möjligheten finns ju då att det finns immunologiska orsaker, att min kropp inte låter emvryona fästa. Eller så var bara mina egna ägg kassa, har ju aldrig fått såhär bra resultat med mina egna ägg, aldrig fått så många och aldrig något till frysen.

• Caspianne

I natt (RD16) vågade jag äntligen ta tjuren vid hornen och testa. Var helt säker på att det skulle bli minus. MEN, det blev ett pluss!

Både jag och sambon är helt chockade! Har ju aldrig hänt att vi fått en tillstymmelse till plus trots att detta är vårt 5:e färska ÄD. 

• Kvickan

Måste bara få gratulera så jättemycket trots att jag inte skrivit i just denna tråden tidigare. Underbart!!!!!

• Kvickan

Nu är jag förvirrad. Här har jag ju visst skrivit! Grattis igen. Smygläser lite andra ÄD trådar.

• Fru xx

Åh vad underbart Caspianne! Stort stort grattis!!! Varför var du så säker på att det skulle bli minus?

• Caspianne

Tack Kvickan och Fru XX! Jag har ju ruvat ganska många gånger och efter att ha analyserat mina egna symptom och jämfört med tidigare ruvningar, så tyckte jag att de överenstämde med tidigare gånger, som ju blivit minus. Att jag kände (svag) yrsel, en tyngd i magen och somnade tidigare 3 kvällar i sträck vågade jag inte tro betydde graviditet...

• Fru xx

En liten uppdatering från mig... 

Jag har också plussat, för första gången på de fem åren vi försökt få barn! Glad

På morgonen den 18/2, på RD12 med 3-dygns embryon, fick jag ett tydligt Plus på Testlagrets billiga gravtest. Sedan testade jag även med CB digital samma eftermiddag och fick "Gravid 1-2", underbart! Gravid

Nu är jag i vecka 5+5 och ska på VUL om 11 dagar, längtar... Och hoppas såååå att allt är bra därinne och att vi får se hjärtslag på VUL! 

Svar på tråden ÄD i jan/feb 2012?