• Fru xx

ÄD i jan/feb 2012?

Hej! Jag och mannen är i gång med en ÄD behandling. Tog Procren injektion på juldagen, ska snart på första vul. Det ska bli äggplockning på donatorn och insättning av embryo på mig troligen under vecka 5. Finns det fler som är på gång just nu med ÄD? Hade varit kul att kunna följas åt när man är i ungefär samma fas.

• Svar på tråden ÄD i jan/feb 2012?
  • Fru xx

Kul att det fler som är på G eller snart på G! Välkomna ni nya! Tracy, jag fick recepten översatta av vår svenska IVF -läkare och hämtade ut på apoteket hemmavid. Mettebus, ja vi får hålla tummarna för varandra! Tainted, jag tycker inte att det varit så himla hemskt och det är alla gånger värt det ifall man har chans till att få barn. Men det låter som du ska göra egen IVF, eller har jag missuppfattat? Jag ska göra ÄD, alltså äggdonation.

• midsomer

Inga biverkningar av suprecur men däremot av progynon. Har mått jättedåligt av dessa och blir man gravid så ska man fortsåtta ta dem i 10 veckor... puh. Vi ska till Finland nästa vecka och har två ägg i frysen.

• Caspianne

Jag har använt synarela helt utan biverkningar vid en IVF.

Vi har btw, prel ET nästa vecka.
    Har ätit femanset sen 11 jan (6mg/dag) och har VUL på fredag.

• Tainted
    Fru xx skrev 2012-01-15 23:59:59 följande:
    Tainted, jag tycker inte att det varit så himla hemskt och det är alla gånger värt det ifall man har chans till att få barn. Men det låter som du ska göra egen IVF, eller har jag missuppfattat? Jag ska göra ÄD, alltså äggdonation.

ja men precis, äggdonation är det jag ska göra med.. ska alltså börja spraya från och med imorgon..  är helt ärligt jättenojjig inför hur det ska vara då min vänina berättat sina skräckhistorier om hur det var för henne.. men men, alla är vi olika :)
  • Fru xx

Aha, visste inte att man körde nässpray vid ÄD, trodde det bara var vid egen IVF. Man lär sig nåt nytt var dag! Det ska nog gå bra ska du se. Visst fick jag också biverkningar men inget man inte kan leva med. Jag blev tröttare och segare än vanligt, hade värmevallningar av och till och en del huvudvärk. Lycka till nu med sprayandet!

• Fru xx

Lycka till Midsomer och Tazty, tummar hålles! Jag var på andra vul kollen idag och slemhinnan hade växt till sig, var nu 16,2 mm och 3-skiktad, enligt Ava ett mycket bra resultat så jag är på toppenhumör! Donatorn ska på vul på måndag och sen får vi veta mer, spännande...

• Kvickan
    Caspianne skrev 2012-01-16 12:39:06 följande:
    Jag har använt synarela helt utan biverkningar vid en IVF.

Vi har btw, prel ET nästa vecka.
    Har ätit femanset sen 11 jan (6mg/dag) och har VUL på fredag.
    Hur gick det på VUL idag? Såg det bra ut?
  • midsomer

Usch nu har jag haft en sjujäkla magkatarr pga progynonen. Var tvungen att ställa mig i duschen 1 timma och äntligen har det sakta börjat avta. Humöret är ständigt upp och ner men nu känns det ändå som att det närmar sig insättning. Hoppas att nåt av äggen klarar sig.

• Fru xx

Spännande midsomer! Har ni fått datum när det blir? Tråkigt att du mått så dåligt! Jag har också lite ont i magen av och till sedan några dagar, som svag mensvärk med en tryckande känsla, det är värst på morgonen. Tror att det är av progynonet, vet inte vad det annars skulle vara. Det närmar sig för oss också, om drygt en vecka är det nog dags. Ska bli spännande att höra vad kliniken säger efter donatorns vul imorgon. Håller tummarna för att era frysisar klarar sig!

• Kvickan

Fruxx: kul att ni är så nära. Spännande. Vad är progynon? Vad ska hända när man äter det?

Svar på tråden ÄD i jan/feb 2012?