• Twins2

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 18:37:17 följande:
    nä men att kräva något av sin sambo/fru för att man inte litar på dem är ingen bra grund för en stabil relation med ett sunt föräldraskap, så om han kräver faderskapstest borde hon kräva familjeterapi i utbyte, och de kan börja i terapin innan barnet är fött så kan han få sitt test sen då.

Det är ju ett tydligt tecken på att mannen inte mår bra och ett test kommer inte göra att han mår bättre, han kommer hitta andra saker som gör att han tvivlar, på detta eller andra saker i relationen.

Nu läste du inte mitt svar.
  • Twins2

TS har du och barnet varit och lämnat blod infär testet?

Beställaren (TS sambo i detta fallet) ska även beskosta ts (mammans) och barnets blodprover. 

• Twins2

Att vilja göra faderskapstest behöver inte betyda att man tror att ens sambo varit otrogen utan att men helt enkelt inte är säkert på att barnet är ens eget. (Vilket kan bero på en mängd olika saker)

• Twins2
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 18:45:04 följande:
    fast hur menar du nu??? Han är inte säker på att barnet är hans.. DET är ju en anklagelse att sambon har varit otrogen.. HUR hade det annars gått till menar du?

Långsäkt ja men förväxling av barn på bb (har hänt tidigare)
  • Twins2

Sedan är det ju inte säkert att man som pappa vill göra ett faderskapstest för att få bekrävtelse på om barnet verkligen är ens utan det kan vara så att man som pappa vill ha bevis på att barnet är ens.

• Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 18:48:31 följande:
    Så du tror at ts sambo misstänker att förväxling skett på bb?

Nej, det gör jag inte. Det var inte ts fall jag syftade på utan allmänt. 

TS sambo vill ju göra pga hans tidigare erfarenhet av otrohet. VIlket inte jag ser som konstigt. Dessutom har ju ts sambo problem med misstänksamhet och att inte kunna lita på folk.   
  • Twins2
    ja88 skrev 2012-01-05 18:49:08 följande:
    Eh, va? Vilka andra alternativ finns det menar du?

Så bra att det skulle kännas helt ok för dig men själv skulle jag nog känna mig rätt skakad i mina grundvalar... är ju ett ganska tydligt uttryck för att tillit inte finns från sambons sida och vad innebär det för förhållandet i övrigt och framtiden?

Läs inlägg 42 och 43
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 18:52:58 följande:
    Twins2 skrev 2012-01-05 18:46:50 följande:
    Långsäkt ja men förväxling av barn på bb (har hänt tidigare)
    fast det händer ju inte nu.. vet du hur det går till på bb nu för tiden??????

Det händer inte nu? Kan mycket väl hända i dagens samhälle. Jag vet inte mer än det jag uppevlt när jag varit där samt under en praktikperiod under utbildningen (för 4-5 år sedan)
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 18:55:47 följande:
    Hur skulle det gå till då?

Att man förväxlar ett barn? Ja, att du helt enkelt gör en föväxlingt...
  • Twins2
    Anonym skrev 2012-01-05 18:54:54 följande:
    Men tror du att sambon kommer att kunna lita på folk och inte vara misstänksam i fortsättningen om han bevisas vara far till barnet?

Ingen anning.
Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.