Anonym skrev 2012-01-07 14:55:46 följande:
är det ett bra förhållande förekommer inte otrohet, är det ett bra förhållande kan man lita på varandra utan att bli lurad. allt annat som gör att pappor kan bli pålurade barn är DÅLIGA förhållanden, hur svårt kan det vara att förstå?
Alltså, orsaker till otrohet är ju en helt annan diskussion. Men om vi ska ta den, så tror jag inte att det för ALLA människor måste vara så att förhållandet är dåligt. Det finns dom som har en väldigt öppen attityd till sex. De har börjat tidigt och gjort det med många. Det är ingen "big deal". Och särskilt om de får lite alkohol i sig, och befinner sig någonstans där det är möjligt att gå undan och vara avskilt med någon, så "händer" det bara. På t.ex. en fest eller en konferens eller en finlandskryssning med väninnorna.
Just alkoholen kan för övrigt få människor att ändra personlighet helt, och göra saker som man aldrig skulle kunna tänka sig om man bara sett dem i nyktert tillstånd förut. Jag har många gånger blivit förvånad över att städade och till synes vettiga kollegor, plötsligt uppför sig helt "out of character" på en firmafest - bara de fått ett par glas under västen. En del blir aggressiva, andra börjar plötsligt limma på någon av motsatt kön som de aldrig visat något intresse för under arbetsdagarna tidigare, ytterligare andra blir fräcka i munnen eller berättar de mest häpnadsväckande privata saker för alla...
Så jag skulle nog säga, att har du inte haft din fru inlåst (om du är en man) under hela konceptionstiden, så KAN du inte vara 100 procent säker på att barnet är ditt.