• Anonym

Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.

Jag och min sambo har DNA-testat alla våra tre barn. Han ville det och jag gick med på det. Jag har ingenting att dölja och jag vet att han är ett sånt kontrollfreak som bara måste veta allt till 100%. Det är hans personlighet och han litar knappt på sig själv. Även om han aldrig någonsin misstänkt mig för någonting sover han gott om nätterna när han är säker. Detta pratade vi om INNAN vi skaffat barn.

Hade han dock gjort som dig TS så hade jag blivit fly förbannad.

Vad är det för test? Dom gånger vi gjort har mamma, pappa och barn lämnat salivprov. Är det inte så man gör även på dom man beställer? 

• Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:24:30 följande:
    Fast både du och barnet måste lämna blod så att de har nåt att jämföra med...
    De test man betäller hem är inte blodprover, man ska topsa barnets och faderns mun...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-05 19:32:20 följande:
    Jag och min sambo har DNA-testat alla våra tre barn. Han ville det och jag gick med på det. Jag har ingenting att dölja och jag vet att han är ett sånt kontrollfreak som bara måste veta allt till 100%. Det är hans personlighet och han litar knappt på sig själv. Även om han aldrig någonsin misstänkt mig för någonting sover han gott om nätterna när han är säker. Detta pratade vi om INNAN vi skaffat barn.

Hade han dock gjort som dig TS så hade jag blivit fly förbannad.

Vad är det för test? Dom gånger vi gjort har mamma, pappa och barn lämnat salivprov. Är det inte så man gör även på dom man beställer? 
    Inte salivprov givetvis, man skrapar med en tops på kinderna och i gommen.
  • Anonym
    Twins2 skrev 2012-01-05 19:34:27 följande:
    Trodde det räckte med toppsning av kinderna.
    När vi gjort testerna på familjerätten har dom bett oss att skrapa i kinder och i gomen, men det kanske räcker med kinder.
  • Anonym

Du förtjänar ett bättre liv och en bättre man än någon som misstror dig så här otroligt mycket. Han är så respektlös!!! Bottenlöst!
    Snälla TS, ta tillvara på ditt liv på bästa sätt. Kompromissa inte bort din lycka. Ett förhållande utan tillit väger väldigt lätt. Det finns så många fantastiska män därute som skulle dyrka dig. Nöj dig inte med mindre!

• Anonym

Har endast läst Ts men... Ja, min första tanke då jag läser det du skriver är att din sambo behöver få hjälp. Hans misstänksamhet låter sjuklig. Tänk bara att gå i 11 månader och "tro" att barnet ev inte är hans och det utan några som helst skäl!

• Anonym
    Anonym (10%) skrev 2012-01-05 20:48:32 följande:
    Visste du att en av 10 fädrar uppfostrar en annan mans barn utan att veta om det!
    yeah right.. och vart är källan på den statistiken?
  • Anonym
    The past is now skrev 2012-01-05 20:49:50 följande:
    Jag tycker så här: Har man rent mjöl i påsen så har man ingen anledning att må dåligt och bli arg. Jag har sagt till båda fäderna att skulle dom öht tvivla så varsegod, jag välkomnar det. JAG är ju säker men karl kan inte det.

varför kan pappan inte det?
  • Anonym

Varför tycker ni män ska behöva leva i ovisshet?

• Anonym

Som någon annan skrev: Familjerådgivning!

Har han beställt testet kan du boka tid hos en familjeterapeut. Har han så stora problem med tillit är det kanske bäst att ta itu med det -och eftersom det går ut över dig så är det ju bra om ni båda är delaktiga.

Jag frågade faktiskt min man om han ville göra ett faderskapstest efter vi fått barn. Han sa att han var 100% säker på att han är pappan, vilket han ÄR -men då sa jag även att varför jag undrar och vill ge honom möjligheten att göra ett, var för att slippa sådana extra kilon sårbarheter om vi en dag skulle separera!

Kan han kräva det ena så ska du få kräva det andra. Parterapi, säger jag bara. Lycka till!!

Svar på tråden Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.