Så ledsen, sambon vill göra faderskapstest.
Anonym skrev 2012-01-06 21:03:42 följande:
var i allt var jag ego? Jag hade aldrig gett honom anledning att misstro mig. Någonsin. Däremot han mig; genom sin egen otrohet. Det handlar inte om att inte förstå, det handlar om känslor som inte går att komma förbi. OM en man begär ett test, så är det för att han inte är hundra procent säker på att barnet är hans. Och om en person KÄNNER MIG; till hundra tio procent, så vet den personen att jag inte är en människa som bedrar den jag älskar. OM han hade känt min kärlek så starkt, som jag försökte uttrycka den, och visade den på alla sätt och vis, så hade han förstått att jag inte hade varit kapabel att göra en sådan sak som att bedra honom. Sa nog mer om honom, än om mig.
Tillit är för övrigt ett ord som går åt båda håll. Det stavas likadant åt båda håll. Det betyder att om man GER sin tillit till någon, så behöver den personen ge den tillbaka; för att det ska bli något starkt och hållbart. Som kvinna så vet man ju t.ex. inte om mannen ifråga tänker stanna och stötta och verkligen VARA pappa också, men inte f-n kan man göra nått åt det, man kan inte heller kontrollera om han samtidigt är ute och vänstrar och gör någon annan gravid, man kan bara försöka lita på att han är en bra man.
Och antingen väljer man att lita på någon, och då kan det bli en fin relation, om personen ifråga försöker göra samma sak tillbaka och båda är ärliga och trogna. Eller så väljer man att misstro sin partner, och då lär det bli en ganska trist relation.
Att begära ett test ÄR att säga att man misstror sin partner. Så enkelt är det ju bara. Och då har man ju antingen relationsproblem, eller djupa personliga problem. Men oavsett orsak, så kan att begära ett faderskapstest såra något enormt.