Så elak mot barnen- jag orkar inte mer !!
Min man beter sig så illa mot våra barn . Han slår dom inte men han säger saker som är elaka och som mest verkar syfta till att trycka ner barnen eller visa vem som bestämmer. Jag blir helt mållös varje gång, hans beteende gentemot barnen går emot ALLT som jag står för och tror på. Men när jag tar upp det och förklarar hur jag känner inför hans beteende och hur fel det är ( enligt mig ) så rycker han bara på axlarna och säger typ "jaha" eller " är du så perfekt själv då" . Han tar inte till sig av vad jag säger. Nu har jag upprepade gånger bett honom att söka hjälp ( av nån proffesionell) för att förändra sitt beteende men han bara skrattar åt mig . Han tycker ju inte att han gör något fel eller har några problem. Jag känner nu att jag orkar inte mer. Jag kan inte leva så här, han behandlar inte mina barn på det sättet. Problemet är att jag kan ju inte skilja mig - då får ju han barnen varannan vecka. Jag kan inte lämna dem hos honom! Om inte jag finns där och kan skydda dem - vem ska då göra det ? Hur gör jag ? Hur ska jag tänka ?