• MoaElise

    Ta bort tatuering med Laser ?

    Ni som tagit bort en tatuering med Laser, dela gärna era erfarenheter och åsikter om det tack. Lägg gärna ut före och efter bilder om ni har =) Om det blev ärr och dylikt. Någon mer än jag som ångrar någon tatuering ? Gjorde en ful tattoo I Turkiet på handleden och funderar nu på Laser =P

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 10:09
    sv.profade.com/ordernow.html

    Vad tror ni om detta ? Någon som testat ??

  • Svar på tråden Ta bort tatuering med Laser ?
  • Tändstickan

    BUMP!

    Hur har det gått för er som gjort laser eller tatt2away? Undrar vilken av dessa metoder som är bäst..


    Har det gått bra? Är det helt borta? Hur många omgångar krävdes? Några ärr? Kunde man inte få någon bedövning som hjälper?

    Antar att sådant här inte fungerar: trufade.com/ ?

  • Nilsus
    Tändstickan skrev 2015-05-03 08:52:02 följande:

    BUMP!

    Hur har det gått för er som gjort laser eller tatt2away? Undrar vilken av dessa metoder som är bäst..


    Har det gått bra? Är det helt borta? Hur många omgångar krävdes? Några ärr? Kunde man inte få någon bedövning som hjälper?

    Antar att sådant här inte fungerar: trufade.com/ ?


    Vill också höra från nån som gjort med tatt2away! Har hört om en ny laserteknik som kommit till sverige som heter picosure som ska göra att det går snabbare att få bort en tatuering än den gamla vanliga? Nån som testat det?
  • Tändstickan
    Nilsus skrev 2015-05-13 13:59:36 följande:
    Vill också höra från nån som gjort med tatt2away! Har hört om en ny laserteknik som kommit till sverige som heter picosure som ska göra att det går snabbare att få bort en tatuering än den gamla vanliga? Nån som testat det?
    Tråkigt att det är så svårt att hitta folk som har gjort det, skulle verkligen vilja veta hur det har gått innan man väljer metod. Både vad gäller smärta och resultat.

    Jag tycker att tatt2away låter intressant eftersom det verkar svårt att få bort det helt med laser. Så det verkar bättre än laser, men jag skulle verkligen vilja höra från nån som gjort det.

    Har också läst om Piccosure och det låter ju onekligen bra, så den skulle jag definitivt också vilja höra om från någon som har gjort det med den metoden (så man inte bara har info från stället i fråga, eftersom alla kliniker ändå tycker att just deras metod är den bästa. bättre att höra från nån som fått behandlingen).
    Den lasertekniken (Piccosure) finns dock bara på ett ställe i Sverige än så länge som jag förstår det och jag bor tyvärr långt från Stockholm där kliniken ligger...men jag tänker att det borde komma på fler ställen snart om det är en bra metod.
  • Dr Tore

    Hej!


     


    Snabbaste sättet att ta bort en tatuering är med kirurgi.


    Nackdelen är att det blir ärr och det är svårt att ta bort stora tatueringar.


     


    Tatt2Away är intressant men orsakar inflammationer i huden som lätt kan ge ärr.


     


    Det som kvarstår är tatueringsborttagning med laser.


     


    I Sverige är det minimalt med kontroller med vem som utför behandlingarna.


    Men laserbehandling kräver kunskap om vilka lasrar som ska användas, hur de ska användas och hur man ska ta hand om eventuella biverkningar.


     


    Tills nu har man använd sig av lasrar som har så korta ljusblixtar att blixtarna mäts i nanosekunder (10 i minus nionde sekunder).


    Det nyaste är picolasrar där blixtarna är ännu kortare.


     


    Men även när det gäller picolasrar behövs det olika ljus (färger/våglängder) för att ta bort olika färger i tatueringarna.


     


    Mycket förenklat kan vi säga så här:


     


    532 nm laserljus är bäst på röda tatueringar


     


    694 och 755 nm laserljus är bäst på gröna tatueringar


     


    1064 nm laserljus är bäst på mörkblåa och svarta tatueringar.


     


    Picosure som ?Tändstickan? berättar om är den äldste picolaser på marknaden.


    Det är också den ända 755 nm picolaser på marknaden.


     


    Nyare och kraftigare picolasrar är Candela PicoWay och Cutera Enlighten.


    De har två våglängder (532 och 1064 nm) för att bättre kunna ta bort flera färger.


    De har mera energi så man kan behandla stora ytor snabbare än med Picosure.


     


    Men alla picolasrar på marknaden i dag hör till de mest avancerade och bästa tatueringsborttagningslasrarna på marknaden.


     


    För att få bästa möjliga resultat är det viktigt att gå till en mottagning där de har moderna kvalitetslasrar och läkare som kan hjälpa i fall det skulle uppstå komplikationer.


     


    Hälsningar


     


    Tore Nilsen


    Hudläkare


    Tatueringsborttagning
  • Pripps Vichy

    Fattar inte varför man tatuerar sig om man ändå vill ta bort den efter ett tag. Är det inte bättre att från början tänka efter noga om man verkligen vill ha en viss tatuering på ett visst ställe? Höjden av dumhet måste ändå vara att tatuera in sin partners namn, eftersom man aldrig vet hur länge förhållandet kommer att hålla.

  • Solli
    Khaleesi skrev 2013-10-03 22:30:29 följande:

    Jag rekommenderar den här tjejen:

    www.facebook.com/LadyFadeLaser

    Hon är grym! Jobbar på Evil Eye Tattoo i Sthlm. 


    Vem skulle vilja bli tatuerad hos någon som kallar sig för "Ondskans öga"??
  • Meddelande borttaget
  • RaYzLeR
    Polyrytm skrev 2023-05-02 23:40:50 följande:

    Kan du lasra bort SPAM?


    Nej, tyvärr så kan man inte det. Glad
Svar på tråden Ta bort tatuering med Laser ?