• Lillagris

Uppehåll tips??

Hej på er. efter ett uppehåll på två år ska jag äntligen ta tag i " hästeriet " och har hittat en fint 11årig halvblod sto som jag ska rida några dagar i veckan. Jag är dock väldigt väldigt otränad, tips på bra övningar som kan få mig och sitta lika bra i sadeln som under min tävling karriär :)???

• Svar på tråden Uppehåll tips??
  • Diablo

Det är bara att sitta upp, du kommer snabbt in i det igen, Själv tycker jag att det tar ett par veckor sedan börjar man känna att musklerna är tillbaka där de ska vara. Kul att du ska börja rida igen!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Lillagris
    Diablo skrev 2012-01-11 20:52:09 följande:
    Det är bara att sitta upp, du kommer snabbt in i det igen, Själv tycker jag att det tar ett par veckor sedan börjar man känna att musklerna är tillbaka där de ska vara. Kul att du ska börja rida igen!
    Ja det är väl så, Hoppas jag inte får allt för mycket träningsvärk hihi. Får väl ta det lugnt i början bara, tur hästen har kondition iallfall :)
  • Diablo

Ja, de där med träningsvärken, det är det värsta. Men då känner man ju att man tränar rätt. Men gud vad många muskler man inte viste att man hade. Alla musklerna i magen och innerlåren aj, aj aj

Har man tur behöver man inget vett!
Svar på tråden Uppehåll tips??