• MammaAmy

Någon med tips inför operation (barn) ??

Hej!
    Vår snart ett årige son ska operera sina händer rättare tummarna man har upptäckt att han har något som kallas trigger tumme, och enda lösningen var operation.
    så nu har vi fått hem tiden för operationen, rättare dagen.. man skulle ringa till avdelningen dagen innan för att ta reda på tiden (alltså hur dags) lite konstigt enl. mig men aja...

jag tänkte fråga om det är någon som kan tipsa oss, om vi bör tänka på något under operationen, före, efter??...

han får inte äta fast föda efter midnatt (kvällen innan operationen) så skulle vi duscha med något speciellt som man kunde köpa på apoteket..?!... får han ha egna kläder under operationen eller hur funkar det? han kommer ju vara jättehungrig , hur ska jag  göra liksom? vad ska jag ge honom för mat så han känner sig mätt?? 

vi är tacksamma för alla möjliga tips...verkligen!! 

• Svar på tråden Någon med tips inför operation (barn) ??
  • mamma till tre busungar
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-13 17:26:14 följande:
    www.1177.se/barnavdelningen/
    Ja, den är ju också superbra! Den har mina barn tittat mycket på

• MammaAmy
    JA77 skrev 2012-01-13 17:09:08 följande:
    Ja, och nu vet du varför kirurgen säger en halvtimme och jag något annat - han räknar bara sin tid, inte allt annat som måste förberedas och avslutas!
    Jaa, just det.... inget jag tänkt på faktiskt!
  • MammaAmy
    mamma till tre busungar skrev 2012-01-13 17:09:41 följande:
    När det gäller ett så litet barn så är det nog inte säkert att de kräver Hibiscrub. Det gjorde de inte med min son när han var 7 månader.
    jaha? då kanske jag ska ringa o kolla .. för det stod så i brevet jag fick..men iof. var den inte riktad DIREKT till oss utan såg snarare ut som en info-blad... .s
  • MammaAmy
    mamma till tre busungar skrev 2012-01-13 17:23:21 följande:
    Den här sidan är superbra!

www.narkoswebben.se/
    Tack för länken..ska kika nu ;)

• Hultis

Du ska garanterat använda Hibiscrub om det står det, vilket det säkert gör. Och det är jätteviktigt att man följer instruktionerna.

• MammaAmy
    Hultis skrev 2012-01-14 23:46:53 följande:
    Du ska garanterat använda Hibiscrub om det står det, vilket det säkert gör. Och det är jätteviktigt att man följer instruktionerna.
    jaha okej..ja, bättre att använda det än inte...kan ju inte skada...
  • MammaAmy
    Amarillo skrev 2012-01-18 12:31:28 följande:
    Hej, hur går det för Er ? 
    Hej.. tack för att du frågar, vi väntar fort. Lucas har fått tid den 8.februari så... vi räknar dagarna..
    tack än en gång! 
  • Amarillo

OK, själva ska vi in på tisdag för operation nr "många-i-raden" och kanske set vi slutet nu. 

Det kommer gå alldeles lysande !! 

Svar på tråden Någon med tips inför operation (barn) ??