• Alexi

Vår dotter förstör vår relation!

Jag måste bara fråga, blir ni aldrig någonsin arga eller irriterade på barnen så att de märker det? Hur ska de då förstå att de beter sig på ett sätt som gör omgivningen galen?

• Alexi
    pe78 skrev 2012-01-14 21:10:37 följande:
    Jo då vi säger till barnen men all irritation som vi har inom oss går ut på varandra vilket jag tror är normalt, man öser ju inte ut de på små barn direkt. Det som dock blir (dubbel moral) är att barnen ofta hör på våra toner att vi är irriterade på varandra.

Vi har också två barn en mindre på 9 månader så vi har exakt samma sits med dålig sömn m.m och de fördubblar allt. Jag tror att vi är så i botten rent sömn och orkesmässigt så ingen av oss orkar vara stark just nu, och det gör att vi båda blir förbannade för ingen av oss känner stöd hos den andre.
    Är så trött att jag inte ens orkar förklara i skrift hela historien, orkar ingeting nu för tiden känns de som.
    Skönt och höra att fler har problem i relationen pga av barnen om man får säga så.. 
    Fast en treåring måste man ju kunna bli irriterad och arg på inom rimliga gränser. Det måste ju vara mer negativt för barnet att känna av att föräldrarna är sura på varandra utan att förstå varför.

(Jag har själv en treåring plus ett småsyskon)
Svar på tråden Vår dotter förstör vår relation!