Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Ikväll försöker jag mig på inbakad fläskfilé och klyftpotatis. Grr!! Det tar alldeles för lång för en fredag kväll och näst intill omöjligt att laga till med bara en ugn...

• mooogn

Tacos... Funderar starkt på att ta vin istället för öl

Eg skulle jag lagat köttfärs- och olivpaj men "råkade" käka paj till lunch så det blev "barnmat" nu istället *S*

• mooogn

Italiensk fiskgratäng (fiskblock, creme fraiche tomat&basilika, mandelspån) och kokt potatis.

• mooogn

Rättelse: Det är kycklingCURRY jag lagar och inte fågel i currysås. Tänkte fel.

Receptet hittade jag f.ö på arla.se

• mooogn

Ikväll blir det ännu mer mat från arla.se...: Biff, chilismör (jaja, himla onyttigt men man behöver ju inte ha så mycket på *S*) och vitlöksmos. F.ö byter jag ut matlagningsgrädden i receptet mot LagaLätt; stillar det dåliga samvetet något

• mooogn

Ikväll skall jag laga fransk köttgryta med fläskkött. Till det serveras kokt potatis

• mooogn

Tisdagkvällar är "resterkvällar" här hemma, men då jag skall käka upp de sista resterna till lunch idag (är hemma och sjuk) så får jag komma på något annat Det känns som om det kan bli något med cous-cous, tomatsås och röda linser

• mooogn

Ikväll blir det "bamsebiff" (stor köttfärsbiff i stekpanna) och kokt potatis. Recept från *tada* arla.se

Får se hur många som äter ikväll eller om jag blir ensam till middager

• mooogn

Ett tillägg till arlas bamse-biff: Det var mesig kryddning så nästa gång slänger jag i lite örtkryddor och vitlök. Och idag hade jag även i en burk champinjoner i såsen

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!