Mosaik skrev 2014-10-04 23:14:38 följande:
Jag är lite inne på att söka till akuten eller MAVA, KAVA men pallar man tro? Vågar man som nyutexad?
Medicin är säkert en jättebra grund, men det finns ju mängder med medicinavd, vad är roligast? Hjärta, lungor, stroke, hemo, endo? Jag tycker att det mesta är intressant men är rädd för att hamna på ett ställe med dåligt arbetsklimat, och hur vet man det innan man söker liksom. Många svåra val framför oss nu....
Nja pallar gör men kanske men ibland är det så snabba beslut som måste tas och vissa saker som man helt enkelt måste vara säker på. Jag hade nog absolut inte funderat på att börja på akuten om det inte hade vatt för att jag jobbar där nu. Kanske mava/kava men nja, inte helt säkert ändå :p nu jobbar jag på ett litet sjukhus så vi har inte riktigt så många uppdelningar bland våra avd. De försöker hålla en det avskiljt men i slutändan kan vilka medicinpatienter som helst hamna på vilken medicin avd som helst :D
Vad läser ni nu?
Vi har har precis gjort vår projektplan inför examensarbetet och nu på måndag börjar en liten (7,5 hp) medicinsk omvårdnads kurs innan vi ska göra examensarbetet.