mystery88 skrev 2014-11-20 11:10:55 följande:
Jag blir färdig sjuksköterska nu till sommaren. Känns så otroligt skönt att snart äntligen vara klar med utbildningen och få komma ut och börja jobba. :)
Jag har två frågor till er:
1. Jag planerar att vara ledig under sommaren och göra lite annat och vill därför inte börja jobba förrän i augusti/september. Tror ni att detta är något som arbetsgivare skulle se som alltför negativt med tanke på det stora behovet av sjuksköterskor just under sommaren? Hur tänker ni om detta? Någon mer som funderar på att vara ledig över sommaren och börja jobba sen?
2. Hur långt innan bör man börja söka jobb? Är det alldeles för tidigt att börja tänka på det i till exempel mars om man vill börja i augusti/september?
Mars är nog lite tidigt att börja söka då. Slutet på maj/ juni hade jag nog kollat runt, då är förhoppningsvis de flesta sommarviken färdiga och de kanske har mer koll på tiden efter. Dock kan man ju tänka sig att det kanske är svårare att få något då eftersom de som har sommarvik kanske har lättare att få fortsatt.
Idag fick jag reda på att jag får en fast tjänst på akuten här i Ystad direkt när jag är klar i juni! :D och nästa vecka ska de gå ut med hur mycket de ska höja grundlönerna här nu. Nu är det så krisigt att de ska höja de mer än de tänkt, så hoppas de tänker till ordentligt och drar till med 25K. En kan ju önska iaf :)