• Anonym (TS)

Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)

Jag och min nuvarande sambo har varit ett par i snart ett år. Men vi har varit vänner i tio år. Jag har alltid känt starka och varma känslor för honom men under tiden vi lärde känna varandra levde han ihop med en annan tjej. Även jag hade ett förhållande. Men när det tog slut mellan mig och min pojkvän så var det trassligt emellan han och hans dåvarande tjej. Så vi började träffas vid sidan av, han var flera gånger otrogen emot sin flickvän med mig. Jag nöjde mig, jag var upp över öronen förälskad i denna kille så jag greppade det lilla jag fick. Under ett års tid gick han bakom ryggen på henne innan de tog slut på riktigt. ( de hade ett kortare uppehåll, separerade men flyttade ihop igen.) När han äntligen var singel var han inte redo för ett nytt förhållande utan ville leva singellivet. Ny tjej varje helg, vet inte hur många tjejer han hann med men även mig. Tillslut fick jag nog och vi slutade träffas efter jag ställt ett ultimatum på honom. Det gick inte så bra, för när han kom för sex igen så gav jag med mig.

Nu två år senare lever jag mitt drömliv med killen jag älskar och vill ha min framtid med. Vi har precis köpt hus och varit tillsammans i ett år. Detta år har inte varit enkellt, innan vi började träffas på nytt igen så dejtade han en annan tjej. Han fick starka känslor för henne så jag var rädd för att jag hade förlorat honom för alltid. Men bakom hennes rygg började vi träffas igen. Egentligen var det bara en slump, jag följde med honom hem på fyllan och sedan träffades vi en gång i månaden. En helg för vi bodde på olika orter. Den stackars tjejen var hopplöst förälskad i honom, och jag vet hur hon kände eftersom jag varit i hennes situation. Killen började vela med vad han ville mellan de två eftersom jag började ställa krav. Så den andra tjejen tröttnade, hon gjorde slut men han fortsatte gå tillbaks till henne flera gånger. Hon lämnnade honom ett par gånger men han kämpade sig tillbaks, Men sista gången det tog slut mellan dom gick han med på att gå in i ett förhållande med mig. (jag visste inte så mycket om deras relation då, det fick jag veta i efterhand.) Vad jag inte visste var att han träffade oss båda samtidigt . Så han började vårat förhållande med att vara otrogen och var det ett bra tag. De träffades inte så mycket emot slutet eftersom den mesta tiden spenderade han med mig. Men några gånger träffades det allt och hade sex. Tillslut sa han upp all kontakt med henne och vi reste iväg. Det var den bästa veckan i mitt liv tillsammans med mannen jag älskade. Han flyttade in hos mig nästan med en gång när vi kom hem. En månad senare började den förra tjejen höra av sig till honom igen, de började träffas igen och han var otrogen emot mig flera gånger med henne. Han funderade på att lämna mig för henne, han visste inte vem av oss han ville vara med, 

Jag fick veta att han varit otrogen emot mig på nytt för att den tjejen kontaktade mig och berättade allting. Hon visade upp vad han skrivit till henne där han säger att han fortfarande älskar henne och vill ha barn tillsammans med henne. Han sa att han inte kunde släppa henne känslomässigt och att han tänkte på henne dagligen. Det var kärleksmejl efter mejl. Även mejl där han beskriver hur mycket han älskar att ha sex med henne, vad han gillar och hur. Detaljerat. Jag bröt ihop när hon berättade allting. För jag visste inte att han hade varit otrogen emot mig från första stund, och till och från under vårt förhållande. Jag trodde att vi var lyckliga.

Men ändå så beslöt jag mig för att förlåta honom. Nu har vi köpt ett underbart hus och jobbar för att bli gravida. Så även om man haft ett komplicerat förhållande så kan de lösa sig till det bästa. Jag kan inte vara lyckligare än vad jag är eller älska min sambo mer. Han valde mig och den andra tjejen sa att hon inte ville ha någonting att göra med min sambo. Så jag behöver inte oroa mig för att han ska vänstra med henne igen. :)

• Svar på tråden Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)
  • listo

Du behöver inte oroa dig för att han ska vänstra med HENNE, nä...

Well well, så länge du är medveten om att du lever i förnekelse så väljer du ju det liv det har. Jag hoppas du fortsätter vara lycklig i det.

• Miilla

Seriöst det här är väl ett skämt? Gud vad jag tycker synd om dig om detta är sant. Hur kan du vilja skaffa barn med ett sånt svin??

Du gräver verkligen din egen grav....

In my thoughts In my dreams You've taken over me It's like I'm not me...
  • LaReina
    Miilla skrev 2012-01-16 21:09:10 följande:
    Seriöst det här är väl ett skämt? Gud vad jag tycker synd om dig om detta är sant. Hur kan du vilja skaffa barn med ett sånt svin??

Du gräver verkligen din egen grav....

Word!
  • Anonym (TS)

Anledningen till att jag startade denna tråd var för att uppmuntra andra kvinnor som levt som ''den andra kvinnan'' vid sidan av ett förhållande. Jag ville berätta min historia som är allt ifrån enkell och tala om att det kan bli bra. På sätt och vis lever jag i min egen förnekelsebubbla eftersom inga av mina vänner inte ens mina närmsta vänner vet om att min sambo/fästman varit otrogen emot mig från dag ett. Jag vet hur mina vänner ställer sig emot otrohet och de skulle aldrig respektera min fästman om de visste om vad som hänt. De skulle inte vela ha med honom på saker och ting så därför kan jag inte berätta det. Istället låtsas jag som att ingenting av detta har hänt.

Jag vet att min fästman inte kommer bedra mig igen, han har försäkrat mig om att det inte kommer ske igen. Han hade känslor för oss båda samtidigt, men nu vet han att det är mig han vill ha sin framtid tillsammans med. Han säger att han skulle valt mig även om den andra tjejen inte valt bort honom. Jag litar på honom, älskar och respekterar honom. Han älskar mig och respekterar mig för annars hade han aldrig valt att köpa hus tillsammans med mig, eller vela ha ett barn tillsammans. Då hade han lämnat mig. Han hade istället kämpat för den förra tjejen och velat dela sin framtid med henne. Sedan kan jag inte låta bli att vara säker på att det är äkta mellan oss eftersom han alltid kommit tillbaks till mig även när han haft andra tjejer,

• Sea

Snipp snapp snut... alltså, det är inte slut än TS! Jag tror stenhårt att man kan ha öppna förhållanden som så, men att gå bakom ryggen är inte särskilt öppet, och jag tror du kommer bli mycket bitter en dag när du inser att sagan inte slutade så som du tänkt.

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-01-17 20:22:36 följande:

Anledningen till att jag startade denna tråd var för att uppmuntra andra kvinnor som levt som ''den andra kvinnan'' vid sidan av ett förhållande. Jag ville berätta min historia som är allt ifrån enkell och tala om att det kan bli bra. På sätt och vis lever jag i min egen förnekelsebubbla eftersom inga av mina vänner inte ens mina närmsta vänner vet om att min sambo/fästman varit otrogen emot mig från dag ett. Jag vet hur mina vänner ställer sig emot otrohet och de skulle aldrig respektera min fästman om de visste om vad som hänt. De skulle inte vela ha med honom på saker och ting så därför kan jag inte berätta det. Istället låtsas jag som att ingenting av detta har hänt.

Jag vet att min fästman inte kommer bedra mig igen, han har försäkrat mig om att det inte kommer ske igen. Han hade känslor för oss båda samtidigt, men nu vet han att det är mig han vill ha sin framtid tillsammans med. Han säger att han skulle valt mig även om den andra tjejen inte valt bort honom. Jag litar på honom, älskar och respekterar honom. Han älskar mig och respekterar mig för annars hade han aldrig valt att köpa hus tillsammans med mig, eller vela ha ett barn tillsammans. Då hade han lämnat mig. Han hade istället kämpat för den förra tjejen och velat dela sin framtid med henne. Sedan kan jag inte låta bli att vara säker på att det är äkta mellan oss eftersom han alltid kommit tillbaks till mig även när han haft andra tjejer,

Jag tycker bara synd om dig du stackars naiva människa....
  • Anonym (anar oråd)

TS - jag tycker så synd om dig. Jag vet så väl hur det är att så oerhört gärna vela tro att NU går han att lita på, för MIG känner han annorlunda, det VI har är unikt...

Jag gav mitt ex en andra chans efter att han bedragit mig med flera tjejer. Idiotiskt kanske, men precis som du så tänkte jag att jag skulle vara en större människa än att döma ut honom "bara" för att han varit otrogen. Han gick i terapi, han stod upp för vad han gjort inför alla våra vänner för att alla skulle få ställa sina frågor och säga vad de tyckte om beteendet, han bedyrade att han ALDRIG mer skulle göra något bakom min rygg, han uppvaktade mig som aldrig förr, etc...

Jag ville så förtvivlat gärna tro på honom, jag VALDE att lita på honom. Vi flyttade ihop och bestämde oss för att försöka skaffa barn tillsammans.

Efter några försök blev jag gravid... jag var världens lyckligaste! Ända tills... När jag var i v 10 fick jag veta att han haft en annan tjej bakom min rygg i över ett år. Jag behöver knappast berätta att min värld rasade.

Precis som du så försvarade jag honom inför andra. Inte otroheten, men att han blivit "bra" (slutat bedra). Dvs efter första gången. Andra gången lämnade jag honom för gott.

Du har ingen skyldighet att försvara eller förklara något för vare sig oss här inne eller någon annan, men SNÄLLA; försök vara ärlig mot dig själv. Allra, allra innerst inne - tror du verkligen att han aldrig mer kommer att vara otrogen? Svara inte på min fråga, men ställ den till dig själv...

• Anonym

Varför förnedrar du dig själv sådär? Varför skaffar du dig inte en bra karl? Är du rädd att vara ensam eller är det någon annan anledning?

• Anonym (TS)

Jag ser det inte som att jag förnedrar mig själv. varför skulle jag göra det?
    Jag vet att det han gjort är fel och jag tycker inte att det är ett okej beteende. Men han har lovat att bättra sig, han har försäkrat mig om att han inte känner något för x:et. Han har uppmärkssammat mig med dyra pressenter bett om ursäkt.

Jag älskar honom och vill ha en familj med honom, han är den enda jag vill vara tillsammans med. Vi är lyckliga tillsammans!

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-01-17 20:55:28 följande:
    Jag ser det inte som att jag förnedrar mig själv. varför skulle jag göra det?
    Jag vet att det han gjort är fel och jag tycker inte att det är ett okej beteende. Men han har lovat att bättra sig, han har försäkrat mig om att han inte känner något för x:et. Han har uppmärkssammat mig med dyra pressenter bett om ursäkt.

Jag älskar honom och vill ha en familj med honom, han är den enda jag vill vara tillsammans med. Vi är lyckliga tillsammans!
    Du lever verkligen i förnekels, herregud människa skärp dig! Skaffa inte barn med han och för guds skull kliv ur din drömvärld och kom ut i verkligeheten!
Svar på tråden Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)